«قرآن» روح پیکر جامعه است
کد خبر: 4206360
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
نماینده ولی فقیه در گلستان:

«قرآن» روح پیکر جامعه است

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه قوام جسم و بدن هر موجود زنده‌ای وابسته به روح است، گفت: هر موجود زنده‌ای به روح خود پا برجاست، جامعه پویا و زنده باید به روح خود رجوع کند که قرآن روح پیکر جامعه است.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، 28 اسفندماه در تفسیر روزانه قرآن کریم در مسجد جامع گلشن گرگان با اشاره به آیه 52 سوره شوری، گفت: منظور از کلمه «رُوحًا» در این آیه همان قرآن است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه قوام جسم و بدن هر موجود زنده‌ای وابسته به روح است، اظهار کرد: هر موجود زنده‌ای به روح خود پا برجا است، لذا جامعه پویا و زنده باید به روح خود رجوع کند که قرآن روح پیکر جامعه است.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به بخشی از آیه 52 سوره شوری«مَا كُنْتَ تَدْرِي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ»، «تو نمى‏ دانستى كتاب چيست و نه ايمان [كدام است]»، تصریح کرد: بعضی روایات از این آیه اینطور برداشت کرده‌اند که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) تابع هیچ دین و ایمانی نبوده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه خطبه 192 نهج‌البلاغه مُهر محکمی برای رد این ادعا است، ادامه داد: در این خطبه آمده که «وقتی که پیامبر(ص) از شیر مادر گرفته شد، خدا همراه او یکی از بزرگترین ملائکه خودش را قرار داد که راه رسیدن به مکارم اخلاقی را به ایشان نشان می‌داد، لذا پیامبر(ص) اگرچه قبل بعثت ایمان تفصیلی نداشتند، اما اجمالا قبل بعثت موحد و خداپرست بودند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به بخشی از آیه 52 سوره شوری «نَهْدِي بِهِ مَنْ نَشَاءُ»، «هر كه از بندگان خود را بخواهيم به وسيله آن راه مى ‏نماييم»، گفت: خواست خدای متعال برای هدایت افراد به درون افراد برمی‌گردد، زیرا که مشیت الهی و نظام عالم از طریق روابط و ضوابط آن پیاده می‌شود و فرد باید خود جرثومه‌ای باشد تا هدایت حق متعال شامل حال وی شود.

انتهای پیام
captcha