مهار تورم و کنترل قیمت‌ها تحقق یافتنی است
کد خبر: 4206729
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰

مهار تورم و کنترل قیمت‌ها تحقق یافتنی است

نماینده‌ ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دولت باید تلاش کند تا قیمت‌ها تثبیت شود، گفت: مهار تورم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها الزامی تحقق یافتنی است که متولیان امر دست در دست یکدیگر می‌توانند با وحدت و همدلی به کنترل قیمت‌ها پرداخته و با تمام وجود برای کاهش دغدغه‌های اقتصادی مردم تلاش کنند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده‌ ولی فقیه در گیلان امروز، سوم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه یکی از حقوق معنوی ما مسلمانان نسبت به یکدیگر حق مهربانی است، اظهار کرد: تمامی سوره‌های قرآن به جز سوره توبه با مسئله مهربانی آغاز شده است، در این کتاب الهی ۷۹ مورد کلمه رحمان، رحیم و رحمت بیان شده و خداوند به مسلمانان مهربانی را درس می‌دهد.

وی یکی از راه‌های جلب انسان‌ها به دین خدا را محبت و مهربانی دانست و افزود: اصل دین بر محور محبت است و بر اساس آموزه‌های قرآنی و با پیروی از پیامبر رحمت(ص) مهر و مهربانی در مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه رشت با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبرمعظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: در این ۱۰ سال اخیر رهبر معظم انقلاب تولید را اولویت اول و اقتصاد را به عنوان پیشران برای ارتقای جایگاه ایران مطرح می‌کنند. امیدواریم دولت سیزدهم با نگاه راهبردی و کارکردهای خوب خود در سال‌های گذشته با نگاه مؤمنانه‌ و با اتکا به جامعه ایرانی به دستور رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و آن را به نحو احسن اجرایی کند.

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: در آغاز ورود دولت که با نگاه مؤمنانه به پیش آمده بیان کردیم یکی از دغدغه‌های آحاد جامعه توجه به قیمت اجناس اقلامی است که هر روز با آن مواجه هستند باید کنترل و نظارت شود، معتقدم همه مسئولان دست به دست هم و با کمک به دستگاه‌های نظارتی می‌توانند این دغدغه‌های مردم را رفع کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند تا قیمت‌ها تثبیت شود، تصریح کرد: مهار تورم و کنترل قیمت‌ها مهمترین اولویت سال جدید باشد، مهار تورم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها الزامی تحقق یافتنی است به شرطی که متولیان امر دست در دست یکدیگر با وحدت و همدلی به کنترل قیمت‌ها پرداخته و با تمام وجود برای کاهش دغدغه‌های اقتصادی مردم تلاش کنند. البته برخی از افزایش قیمت کالاها داخلی نیست بلکه از خارج و متأثر با روابط اقتصادی ما با بعضی از کشورها است که امیدواریم در سال جدید به این بخش بیشتر توجه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در قسمتی از سخنان عیدانه خود با مردم تصریح کرد: ۹۰ درصد کالاهای اساسی ملت ایران در داخل کشور تولید می‌شود و این جای شکر دارد و فعالیت‌های بخش خصوصی ابراز رضایت و کشورهایی که با ایران تفاهم‌نامه‌های اقتصادی نوشته‌اند به دولت سفارش کردند عملیاتی کرده که در چرخش اقتصاد تأثیرگذار است و سخنانی راهگشا که همه صحبت‌های ایشان از امید بوده و هیچگاه از یأس ناامیدی صحبت نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان کشورمان علی الخصوص رژیم کودک کش اسرائیل و ایالات متحده هیچ وقت آرام نمی‌نشینند، گفت: دشمنان جهانی ما به‌ویژه آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در مقابل ایران اسلامی آرام نمی‌نشینند و به بهانه‌هایی مختلفی همچون حقوق زن و بشر می‌خواهند به جمهوری اسلامی ایران فشار آورند. آنها با نشانه گیری ارزش‌های جامعه و مباحثی مانند حجاب و عفاف، امربه معروف و نهی از منکر، ولایت فقیه، روحانیون شیعه و شهید و شهادت می‌کوشند به این کشور و نظام لطمه بزنند و بین مردم و مسئولان آنها فاصله ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha