تجلی اراده ملی + فیلم
کد خبر: 4209307
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
به‌مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای

تجلی اراده ملی + فیلم

۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۸۵ خبر دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی اورانیوم و راه‌اندازی یک زنجیره کامل غنی‌سازی توسط سانتریفوژهای ساخت ایران اعلام شد. در پی موفقیت دانشمندان ایرانی در دستیابی به نسل جدیدی از سانتریفیوژها و اعلام آن به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کشور ایران نیز به جمع کشورهای صاحب تکنولوژی غنی‌سازی اورانیوم ملحق شد.

روز فناوری هسته ای

روز 20 فروردین ماه به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخارآمیز دانشمندان جوان هسته‌ای كشورمان و تكمیل چرخه سوخت هسته‌ای با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شد. فناوری هسته‌ای كه باعث رشد و جهش علمی در همه زمینه‌های علمی و صنعتی است به صورت انحصاری در اختیار تعداد كمی از كشورهای جهان است و جمهوری اسلامی از محدود كشورهایی است كه با تكیه بر ظرفیت‌های بومی خود توانسته است خود را در ردیف كشورهای هسته‌ای قرار دهد.

روز 20 فروردین، در ادبیات سیاسی و اذهان مردم ایران یادآور روز بومی‌شدن دانش هسته‌ای در جمهوری اسلامی و مجهزشدن ملت ایران به دانش هسته‌ای و تحقق شعار «خواستن توانستن است» و بومی‌شدن غرور اسلامی ایرانی است. جمهوری اسلامی ایران با وجود كارشكنی، تهدید و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان توانسته است فناوری هسته‌ای را به سرمنزل مقصود برساند، هرچند در دوره‌هایی نیز با فراز و نشیب‌هایی همراه بود. این فراز و نشیب‌ها ملت رشید ایران را هرگز در برابر زیادخواهی‌های دشمنان وادار به عقب‌نشینی نكرده است تا جایی كه شعار زیبای «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» پای ثابت همه شعارهای مردم ایران در مناسبت‌های مختلف سیاسی تبدیل شده بود و به گونه‌ای بین مردم و انرژی هسته‌ای نوعی همزاد پنداری ایجاد شده است.

جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها برای كسب این عزت و افتخار ملی نه تنها فشارهای بین‌المللی و تحریم‌ها را مقتدرانه تحمل كرد بلكه بیش از آنكه دشمنان این مرز و بوم تصور می‌كردند توانسته است در عرصه‌های علمی، فناوری و دانش هسته‌ای به خوبی بدرخشد. اما اوج این حماسه آفرینی‌ها و دستاوردهای بزرگ بین‌المللی نیز فتوای صریح و مهم رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحریم تولید، توسعه و استفاده از سلاح‌های كشتارجمعی بود، فتوایی كه بسیاری از نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی و در عرصه جهانی افقی جدید را گشوده است.

دشمنان زمانی كه اوج اقتدار و تجلی قدرت جمهوری اسلامی ایران را در دانش بومی هسته‌ای مشاهده كردند ناتوان از رویارویی علمی و منطقی، دست به اقدمات مذبوحانه و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از جمله مصطفی احمدی روشن، دكتر مسعود علی‌محمدی، دكتر مجید شهریاری، مهندس داریوش رضایی‌نژاد و رضا قشقایی و محسن فخری‌زاده زدند، دانشمندانی كه با خون خود عزت، اقتدار، قدرت هوشمندانه ایرانی را بیشتر آبیاری و بیمه كردند. 

انتهای پیام
captcha