بیش از ۴۵ درصد پرونده‌های جرائم در ایلام به سازش ختم شده‌اند
کد خبر: 4210994
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
رئیس دادگستری ایلام:

بیش از ۴۵ درصد پرونده‌های جرائم در ایلام به سازش ختم شده‌اند

عمران علی‌محمدی گفت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم از جمله جرائمی مانند سرقت، افترا، توهین و تهدید در استان روند کاهشی داشته و نیز در شوراهای حل اختلاف بیش از 45 درصد از پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده‌اند که با استفاده از ظرفیت هیئت‌های صلح در مساجد این نتیجه حاصل شده است.

عمران علی محمدی، رئیس دادگستری استان ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ایلام، عمران علی‌محمدی، رئیس دادگستری استان ایلام، با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق اظهار کرد: سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات بزرگ وعده صادق که حیرت جهانیان را به خود معطوف کرد را در پاسخ سریع و قاطع به حمله رژیم جعلی و غاصب اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام داد که نشان از توانمندی و قدرت برتر ایران در منطقه است که با رهبری داهیانه ولایت فقیه این موفقیت‌ها در تمام حوزه‌ها محقق شده است.
 
علی‌محمدی به موفقیت‌های دادگستری ایلام در سال گذشته پرداخت و گفت: دادگستری استان از لحاظ کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع در دادگاه‌های تجدیدنظر، انقلاب، خانواده، کیفری و اجرای احکام رتبه اول کشور را کسب کرده‌اند که حاصل تلاش و زحمات جهادی و انقلابی کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان است و اطاله دادرسی در دادگاه‌های استان به حداقل رسیده  و در اتقان آرا در کل کشور رتبه دوم را کسب کرده است.
 
 وی افزود: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم از جمله جرائمی مانند سرقت، افترا، توهین و تهدید در استان روند کاهشی داشته و نیز در شوراهای حل اختلاف بیش از 45 درصد از پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده‌اند که با استفاده از ظرفیت هیئت‌های صلح در مساجد این نتیجه حاصل شده است.
 
رئیس دادگستری استان ایلام بیان کرد: دادگستری استان ایلام، به عنوان نخستین استان در کشور طرح هر مدرسه یک قاضی و طرح هر مشاور املاک یک حقوقدان را اجرا کرد.
 
علی‌محمدی در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه بر همکاری و هم افزایی دستگاه قضا با سایر دستگاه‌های اجرای استان تاکید کرد و گفت: سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان همگام با دادگستری استان از حیث خدمت به مردم، تکریم ارباب رجوع و فناوری‌های نوین، پیشرفت‌های خوب و چشمگیری داشته‌اند که این پیشرفت‌ها نتیجه تلاش جهادی مدیران و کارکنان توانمند، جهادی و انقلابی آنان است.
 
در ادامه این دیدار حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ضمن تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که موجب شادی و غرور ملی شده است، افزود: خوشحالم که زمینه این جلسه که با قضات و مجموعه‌ای که در راستای عدالت تلاش می‌کنند فراهم شد.
 
وی با اشاره به کسب رتبه برتر دادگستری استان در حوزه‌های مختلف قضایی، افزود: کسب رتبه‌های برتر دادگستری استان ماحصل زحمات رییس کل، معاونین، قضات و نیروهای خدوم در همه حوزه‌ها است که این تلاش‌ها، اهتمام و هم‌افزایی در راستای رضایت‌مندی مردمی است.
 
نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان این‌که هم‌افزایی سه قوه، رضایت‌مندی  مردم را در پی دارد، گفت: در سطح ملی، قوه قضائیه و مجموعه دستگاه قضا در استان ایلام، اعتماد آفرینی کرده است و با مردم‌محوری و نصب‌العین قرار دادن عدالت و انصاف، بیش از گذشته موجب اعتمادآفرینی در بین مردم شده است.
 
وی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه دادگستری استان، گفت: دادگستری استان در فساد‌ستیزی، مبارزه با زمین‌خواری و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری نقش‌آفرین بوده و همواره با اجرای عدالت، بسترساز توسعه و پیشرفت بوده است.
انتهای پیام
captcha