افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
کد خبر: 4211112
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

آیین افتتاحییه نخستین جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» با هدف ارتقای ادبیات و ترویج لهجه‌ها و به رخ کشیدن ارزشمندی لهجه‌ها به‌عنوان یک عنصر هویتی در کرمان برگزار شد.

افتتاح جشنواره پادکست قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، آیین افتتاحییه نخستین جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» با هدف ارتقای ادبیات و ترویج لهجه‌ها و به رخ کشیدن ارزشمندی لهجه‌ها به‌عنوان یک عنصر هویتی، از سوی خانه ادبیات کودک و نوجوانان ایران سرای آذر یزدی و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کرمان و یزد و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان‌ها، ویژه کودکان ۷ تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال امروز، ۳۰ فروردین‌ماه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

انتخاب یک قصه از جلد یک تا هشت کتب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر مهدی ‌آذریزدی و انتخاب یک قصه از آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی از بخش‌های این جشنواره است و اختتامیه جشنواره ۱۸ تیرماه امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

قرار است این جشنواره هر سال در یک استان و با معرفی چهره فرهنگی ادبی آن استان رونمایی و اختتامیه آن در یزد برگزار شود. برآیند سالانه جشنواره یک کتاب صوتی از منتخبین شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود و کارهای برگزیده مجدداً به‌صورت حرفه‌ای باز تولید خواهد شد.

کودکان و نوجوانان سراسر ایران می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و کتاب‌های مورد نظر را با لهجه‌های بومی خود خوانده و پادکست تولید کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در فضای مجازی به آدرس Azaryazdi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha