به گزارش ایکنا، حجتالاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در پستی با عنوان «الزامات تبلیغ عملی و زیست مشترک» در صفحه شخصی خود در یکی از شبکههای اجتماعی داخلی نوشت:
تبلیغ عملی و به شکل «زیست مشترک» با مردم به هدف راهبری آنان به سوی آموزههای اسلامی و «تعمیق بینشها» و «جهتدهی به گرایشها» و «تصحیح کنشها»ی آنان، نیازمند آگاهیها و مهارتهای خاصی است که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد: دینشناسی، مردمشناسی، مخاطبشناسی، تقویت هوش هیجانی، قدرت و توان مدارا با مردم، ثبات و استقرار شخصیت و استحکام ارزشها و تابآوری در برابر ناملایمات.
اگر یک مبلغ دینی از چنین آگاهیها و مهارتهایی برخوردار نباشد ممکن است؛ به جای جذب مردم به سوی دین، خود جذب فرهنگ غیردینی عامه شود و یا به هنگام مواجهه با ناملایمات، کنترل خود را از دست داده و رفتار او ضد تبلیغ شود.
انتهای پیام