کد خبر: 4342753
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۵ - ۱۵:۴۸

تأکید نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری بر نقش کلیدی معلمان در تقویت بصیرت

تأکید نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری بر نقش کلیدی معلمان در تقویت بصیرت نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری بر اهمیت مسئولیت معلمان در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و ضرورت آگاهی‌بخشی و تقویت بصیرت در نسل جوان تأکید و نقش معلمان در شرایط حساس کنونی کشور را بسیار مهم و اثرگذار توصیف کرد. 

حجت الاسلام فاطمی نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار نوروزی  با معاونان آموزش و پرورش استان

به گزارش ایکنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری، در دیدار نوروزی با اعضای شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش استان، ضمن تبریک سال نو، از تلاش‌های معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش در راستای کسب رتبه چهارم در ارزیابی شاخص‌های کشور قدردانی کرد و گفت:  معلمی مسئولیتی بزرگ و رسالتی مهم است که نیازمند عشق، انگیزه، صبر و تعهد است. 
 
وی با تشبیه کار معلمی به باغبانی گفت: همان‌گونه که یک باغبان برای به ثمر رسیدن درخت باید سال‌ها صبر و مراقبت داشته باشد، تربیت دانش‌آموزان نیز زمان‌بر است و نتیجه آن در طول سال‌ها نمایان می‌شود. کار کردن با فرزندان مردم حوصله، علاقه و دلسوزی فراوان می‌طلبد و بدون عشق و علاقه، هیچ کار، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.  
 
فاطمی با اشاره به سخنی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: بی‌علاقگی آفت هر کار است و اگر انسان به مسئولیت خود علاقه نداشته باشد، آن کار به سرانجام مطلوب نخواهد رسید.  
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری در ادامه سخنان، به شرایط حساس کشور و برخی رخدادهای مهم تاریخی اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش کرده‌اند با ایجاد اختلاف و تضعیف انسجام ملی، کشور را با چالش مواجه کنند. با این حال، آگاهی و بصیرت مردم ایران مانع از تحقق بسیاری از این اهداف شده است.  
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت آسیب‌شناسی برنامه‌های آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است شیوه‌های اجرایی و برنامه‌های موجود مورد بازنگری قرار گیرد تا بتوان با برنامه‌ای نو و مؤثرتر، مسیر تعلیم و تربیت را تقویت کرد. 
فاطمی همچنین نقش معلمان را در روشنگری، پاسخ به شبهات و هدایت فکری دانش‌آموزان بسیار مهم دانست و گفت: معلمان باید با صداقت، ایمان و تعهد، بهترین اثرگذاری را در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشند. 
 
وی در پایان این نشست، برای همه مسئولان و معلمان با آرزوی موفقیت، ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همت آنان، مسیر آگاهی‌بخشی، تربیت صحیح دانش‌آموزان و خدمت به جامعه با قوت بیشتری ادامه یابد.
انتهای پیام
captcha