
به گزارش ایکنا به نقل از واحد رسانهای رایزنی فرهنگی ایران در جاکارتا، Janna، بلاگر اندونزیایی در گفتوگوهای خیابانی از مردم اندونزی پرسید: «پس از توافق اخیر، به نظر شما در این رویارویی ایران پیروز شد یا آمریکا؟».
پاسخها جالب توجه بود. بسیاری از شهروندان اندونزی معتقد بودند که ایران در این نبرد دست برتر را داشته است. نکته قابل تأمل آنکه همین نگاه را در روزهای جنگ نیز بارها از مردم اندونزی شنیده بودیم و اکنون نیز پس از توافق، همچنان بر همان باور تأکید میکنند.
واکنشهای مردمی نشان میدهد که در افکار عمومی بخشی از جامعه اندونزی، ایران نه تنها در میدان رویارویی بلکه حتی در مسیر رسیدن به صلح و توافق نیز پیروز این معادله تلقی میشود.
این ویدئو، روایتی از نگاه مردم کوچه و خیابان اندونزی است به تحولات اخیر در منطقه.
انتهای پیام