نوای روح‌بخش اذان در سوئد طنين‌انداز می‌شود
کد خبر: 1211889
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱

نوای روح‌بخش اذان در سوئد طنين‌انداز می‌شود

پليس استكهلم برای نخستين‌بار به مسجدی در حومه پايتخت اجازه داد تا صدای اذان را برای نماز جمعه از فراز مناره‌های اين مسجد پخش كند.


گروه بين‌الملل: پليس استكهلم برای نخستين‌بار به مسجدی در حومه پايتخت اجازه داد تا صدای اذان را برای نماز جمعه از فراز مناره‌های اين مسجد پخش كند.








به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، پليس سوئد روز پنج‌شنبه، 22 فروردين، اعلام كرد: مسجد «فيتجا» (Fittja) در منطقه «باتكيركا» (Botkyrka) در استكهلم سوئد می‌تواند روزهای جمعه صدای اذان را از گلدسته‌های مسجد پخش كند.


براساس اين گزارش، اين نخستين بار است كه مقامات كشورهای حوزه اسكانديناوی چنين تصميمی را اتخاذ می‌كنند تا يك مسجد بتواند هر جمعه بين ساعت 12 تا 13 از سه تا پنج دقيقه مسلمانان را برای ادای نماز جمعه فراخوان عمومی كند.


اين مجوز در پی تقاضای مسلمانان استكهلم برای پخش اذان از مسجد فيتجا كه تنها مسجد مناره‌دار كشور سوئد است، صادر شد.


«اسماعيل اوغور» رئيس اتحاديه اسلامی منطقه «باتكيركا»، اوايل سال جاری ميلادی، دادخواستی مبنی بر صدور مجوز پخش اذان از مسجد فيتجا در جنوب استكهلم، را به ثبت رساند كه پس از بررسی‌های لازم، در چند مرحله از سوی نهادهای مختلف استكهلم به تصويب رسيد و اجرايی شد.


بنابر آمارهای رسمی كشور سوئد در سال 2011، بين 450 تا 500 هزار مسلمان در اين كشور 9 ميليون نفری زندگی می‌كنند.

captcha