حماسه 9 دی؛ پاداش ملت ایران در مقابل صبر در برابر حیله و آزار دشمنان
کد خبر: 1349261
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
حجت‌الاسلام طائب مطرح کرد:

حماسه 9 دی؛ پاداش ملت ایران در مقابل صبر در برابر حیله و آزار دشمنان

گروه سیاسی: مدرس حوزه‌های علمیه قم حماسه 9 دی را پاداش ملت ایران در مقابل صبر در برابر حیله و آزار دشمنان بیان کرد و گفت: 9 دی ماه از ایام‌الله است، بدین منظور که در آن حادثه‌ای رخ داد که از آیات الهی بوده و خداوند متعال قدرت خود را به همه نشان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان حجت‌الاسلام طائب، مدرس حوزه‌های علمیه قم عصر دیروز 9 دی، در همایش سلسله نشست‌های فانوس که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: از روز‌هایی که از آن‌ها به عنوان ایام‌الله یاد می‌شود، می‌توان به عبور حضرت موسی و یارانش از دریای نیل، روز عذاب قوم نوح و نجات پیروانش به‌واسطه کشتی نوح و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: در زمان حضرت موسی(ع) هنگام مواجه شدن ایشان و اصحابش با دریای خروشان در حالی‌که لشکر فرعون در تعقیب آن‌ها بود، بسیاری از یاران ناامید شدند ولی حضرت موسی با اعتمادبخشی به آنان، فرمود: در کار خدا بن‌بستی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام طائب اضافه کرد: انقلاب اسلامی نیز با وجود این‌که با هزاران فرعون زمینی دست و پنجه نرم می‌کرد، امام خمینی(ره) فرمود: نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی؛ سپس با جمله اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود، اعتماد به نفس و شجاعتی در دل‌های مردم پدید آورد.

این مدرس حوزه‌های علمیه استان قم با اشاره به فتنه سال 88، اذعان کرد: علت این‌که دشمنان موفق شدند تا حدی کشور را به چالش بکشند، این بود که آمریکا توانست اتحاد چشمگیری میان دشمنان انقلاب و عوامل داخلی کشور ایجاد کند.

حجت‌الاسلام طائب بیان کرد: در جریان فتنه 88 مشاهده شد که حتی افرادی که در اوایل انقلاب از یاران و نزدیکان امام خمینی(ره) بودند، درآن فتنه امام(ره) و ولایت فقیه را زیر سؤال بردند کمااینکه سردادن شعارهایی مبنی بر استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی گواه این مدعاست؛ در حالی که امام(ره) در بیانات خود در سال 42 هدف ازانقلاب را تشکیل جمهوری اسلامی دانست.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)مبنی بر«ملت ما هرچه دارد از محرم دارد، ماهی که نشان‌دهنده پیروزی خون بر شمشیر است»، اذعان کرد: ایشان همواره ارادت خود را به امام حسین(ع) اعلام می‌کردند ولی فتنه‌گران که روزی خود را پیرو خط امام می‌دانستند، در روز عاشورا حرمت سیدالشهدا را شکستند، لذا اگر این افراد واقعاً پیرو خط امام بودند، چرا عشق او را به امام حسین(ع) ندیدند؟

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه حماسه 9 دی پاداش ملت ایران در مقابل صبر در برابر حیله و آزار دشمنان بود، تصریح کرد: اگر دولت، سران فتنه را اعدام می کرد قطعاً عده ای با قرار دادن آنها در زمره عدالت طلبان آزادی خواهان و طرفداران وطن به عنوان شهید می پنداشتند ولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آنها مهلت داد تا گذشت زمان اهداف شوم آنها را برملا کند کمااینکه امروز بسیاری از افراد به اشتباهات خود معترف‌اند و به حقانیت انقلاب پی برده و به عدم تقلب در انتخابات معترف هستند.

captcha