وحدت اسلامی بر مصالح شخصی استوار نیست
کد خبر: 1360155
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷

وحدت اسلامی بر مصالح شخصی استوار نیست

گروه سیاسی: مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وحدت اسلامی بر مصالح شخصی استوار نیست، گفت: وحدت اسلامی وحدتی است که بر مبنای ارزش­‌های حقیقی آحاد انسانی شکل می گیرد.


رجبعلی نعمت‌زاده، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، گفت: وحدت، یکی از شعارهای بزرگ اسلام است که همواره مسلمین را برای تحقق بخشیدن آن در متن زندگی فرا می­‌خواند تا نیرو و پشتوانه و عامل پیروزی آنان در مقابله با دشمنانشان باشد.



وی افزود: این وحدت که اسلام پیروانش را به تحقق بخشیدن آن فرا خوانده، با وحدتی که سایر سیستم­‌های حکومتی بدان می­‌خوانند، در اصول و فروع و نمودهایش امتیاز و برتری دارد.



نعمت‌زاده با بیان اینکه وحدت اسلامی بر مصالح شخصی و حزبی استوار نیست، تصریح کرد: وحدت اسلامی وحدتی است بر مبنای ارزش­‌های حقیقی آحاد انسانی که از دل­های با ایمان و معتقد به خدا می‌جوشد و تمامی فعالیت‌های انسان را به سوی تقرب به خداوند سوق می‌دهد.



 وی ادامه داد: اتحادی که اسلام بدان دعوت می­‌کند، همبستگی­‌ای است که دوشادوش حرکت حقیقت هستی انسانی در جریان است.



این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد:  وحدتی که علمای اسلام از آن دم می­‌زنند، هرگز به معنای أخذ مشترکات و طرد مختصات فِرَق مختلف نیست بلکه بدان معناست که شیعه و سنی با حُسن تفاهم در جبه‌ه­ای متحد مقابل دشمن مستکبر بایستند.



وی با اشاره به آیه 14 سوره مبارکه «حشر»، «لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاء جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّى ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ» ، «[آنان به صورت] دسته جمعى جز در قریه‏هایى که داراى استحکاماتند یا از پشت دیوارها با شما نخواهند جنگید جنگشان میان خودشان سخت است آنان را متحد مى‏پندارى و[لى] دلهایشان پراکنده است زیرا آنان مردمانى‏اند که نمی‌اندیشند»، افزود: در این آیه خداوند یهودیانی که به ظاهر متحد ولی در حقیقت قلب‌های آنها پراکنده و متحد نیست، گروه نابخرد می­‌نامد.



نعمت‌زاده جمهوری اسلامی ایران را سمبل اتحاد مسلمین دانست و عنوان کرد: اسلام با واقعیت هماهنگ است و دین مبتنی بر خِرَد و عقل و منطق را ارائه می­‌دهد.



این مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر مسلمین با الهام از روح دینی و مبانی وحیانی، به اتحاد حیات­‌آفرین دست نیازند، طبعاً لقمه­‌ای گوارا برای طمّاعان ستم­‌پیشه و هدفی سهل‌الوصول برای استعمارگران تبدیل خواهند شد و دیری نخواهد پایید که شیرازه­شان بگسلد و هستی­شان بر باد رود و با حیاتی زهرآگین و انواع بلا و آفات که شایسته ملل غیرمسلمان است، روبرو خواهند شد.

captcha