اعتراضات به هتک حرمت پیامبر(ص) در موریتانی شدت گرفت
کد خبر: 1351262
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

اعتراضات به هتک حرمت پیامبر(ص) در موریتانی شدت گرفت

گروه بین‌الملل: مقاله یک جوان موریتانیایی در توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) مردم مسلمان این کشور را آزرده کرد و دامنه اعتراضات شدت بیشتری به خود گرفت.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «Anadolu Agency»، «محمد الشیخ اولد محمد»، جوان موریتانیایی اخیراً اقدام به انتشار مقاله‌ای موهن به ساحت پیامبر(ص) در صفحه شخصی فیس‌بوکش کرد.



پس از آن یک روزنامه چپ‌گرای موریتانی نیز اقدام به انتشار این مقاله منتشر کرد که موجب به راه‌ افتادن موجی از اعتراضات در این کشور شد.



در پی این ماجرا خانواده اولد محمد، با طرد کردن وی، از مقامات موریتانی خواستند که موهنان به ساحت اسلام و پیامبر(ص) را محاکمه کنند.



خانواده اولد محمد همچنین تشکیل دادگاه ویژه‌ای را برای مجازات توهین‌کنندگان به اسلام و دیگر ادیان الهی خواستار شدند.



انتشار این مقاله سبب اعتراضات احزاب مختلف موریتانی شد که در پی این اعتراضات نیروهای امنیتی این کشور اقدام به دستگیری جوان هتاک موریتانیایی کردند.



حزب «جمهوری» موریتانی نیز در بیانیه‌ای نسبت به «توهین به مقدسات اسلامی و خدشه‌دار کردن وحدت ملی» به بهانه آزادی بیان هشدار داد.



حزب «توسعه و اصلاح» که بازوی سیاسی جنبش «برادری اسلامی» موریتانی است، نیز در بیانیه‌ای از مردم مسلمان این کشور خواست تا در برابر اینگونه اقدامات قاطعانه بایستند.



جمهوری اسلامی موریتانی، کشوری در شمال غربی آفریقا است که نود درصد مساحت آن را صحرا پوشانده است.



تقریباً اکثریت جمعیت 2.9 میلیون نفری موریتانی را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

captcha