تفسیر سوره «طه» در دانشگاه لندن بررسی می‌شود
کد خبر: 1353213
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶

تفسیر سوره «طه» در دانشگاه لندن بررسی می‌شود

گروه بین‌الملل: نشست آموزشی تفسیر سوره مبارکه «طه»، 12 بهمن‌ماه سال جاری، در دانشگاه کوئین‌مری لندن برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «IIDR»، در این نشست آموزشی ابعاد مختلف سوره مبارکه طه مورد بررسی قرار می‌گیرد.



در معرفی این برنامه آموزشی آمده است: در قرآن کریم به حضرت موسی(ع) بیش از همه پیامبران الهی اشاره شده است زیرا داستان حضرت موسی(ع) یک داستان خارق‌العاده است که درس‌های اخلاقی و حکمت‌های فراوانی را در بر دارد. در میان سوره‌های قرآن کریم نیز سوره مبارکه طه بیش از باقی سوره‌ها در مورد زندگی حضرت موسی(ع) سخن گفته است.



در این نشست آموزشی، موضوعات مختلفی مانند گوساله سامری و قوم بنی‌اسرائیل، به چالش کشیده‌شدن فرعون از سوی حضرت موسی(ع)، مسابقه با جادوگران سرزمین مصر و مهمتر از همه گفت‌وگوی حضرت موسی(ع) با خالق خود و درس‌های موجود در آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



همچنین مصائب حضرت موسی(ع) و درس‌های زیادی که از آن گرفته می‌شود؛ مانند استقامت، پشتکار، گذشت و تکریم پروردگار، مورد بررسی قرار می‌گیرد.



«حمدالرحمن فهیم»، حافظ و مدرس قرآن در مدارس اسلامی منچستر و از اعضای کمیته اجرایی آکادمی مطالعات قرآنی بریتانیا، تدریس در این نشست آموزشی یک روزه را بر عهده خواهد داشت.



این جلسه ادامه سلسله نشست‌هایی است که به طور مرتب هر ماه از سوی آکادمی مطالعات قرآنی بریتانیا(BAQS) و مؤسسه آموزش و پژوهش اسلامی(IIDR) به منظور شناخت قرآن کریم و آشنایی با آموزه‌های زندگی‌بخش آن برگزار می‌شود .

captcha