نگه‌داری بیش از 9 هزار عنوان کتاب تخصصی قرآنی در دانشگاه قرآن یمن
کد خبر: 1397943
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
نگاهی به مراکز و دانشگاه‌های قرآنی جهان / 3

نگه‌داری بیش از 9 هزار عنوان کتاب تخصصی قرآنی در دانشگاه قرآن یمن

گروه بین‌الملل: دانشگاه قرآن کریم و علوم اسلامی یمن، نخستین دانشگاه تخصصی در حوزه علوم قرآنی در این کشور است که در دو کتابخانه تخصصی این دانشگاه، بیش از 9 هزار عنوان کتاب در زمینه علوم و معارف قرآن کریم نگه‌داری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «uqs.me/definition-university»، دانشگاه قرآن و علوم اسلامی یمن نخستین دانشگاه تخصصی قرآن و علوم اسلامی این کشور است که در سال 1994 میلادی در ابتدا به شکل دانشکده فعالیت خود را در شهر «صنعاء»، پایتخت یمن آغاز کرد و در نهایت پس از 18 سال فعالیت، در سال 2012 میلادی به دانشگاه تبدیل شد.
رسالت دانشگاه قرآن کریم و علوم اسلامی یمن
پرورش نسلی از کارشناسان و اندیشمندان صاحب‌نظر در حوزه قرآن، علوم اسلامی و علوم زبان عربی و ارائه مشاوره‌های علمی و تقدیم تجربیات خود به جامعه از مهم‌ترین رسالت این دانشگاه یمنی است.
رویکرد دانشگاه
دانشگاه قرآن کریم و علوم اسلامی یمن، تلاش برای دستیابی به جایگاهی شاخص و ممتاز در سطح جهان اسلام و بین‌الملل و آموزش قرآن و علوم اسلامی و زبان عربی به دانشجویان علاقه‌مند به فراگیری این علوم با کیفیتی برتر و به شکلی ممتاز را از آرمان‌ها و چشم‌اندازهای خود قرار داده است.
فعالیت شعبه بانوان دانشگاه در صنعاء
کارشناسان و متخصصانی با مدارک عالی علمی و آموزشی در این دانشگاه تدریس می‌کنند و این دانشگاه شعبه‌ای به نام «دانشکده عالی قرآن کریم»(ویژه بانوان) در «صنعاء»، پایتخت یمن دارد که بانوانی کارشناس و متخصص از نظر مدیریتی و علمی در آن فعالیت دارند.
این دانشگاه دو کتابخانه دارد که یکی از این دو با دارابودن بیش از 6 هزارعنوان کتاب برای دانشجویان پسر و دیگری نیز با بیش از 3 هزار عنوان کتاب ویژه دانشجویان دختر است.
مرکز اصلی دانشگاه در «صنعاء» پایتخت یمن قرار دارد و شعبه این دانشگاه در شهر «سیئون» یمن(ویژه بانوان) نیز فعال است و این دانشگاه شعبه‌هایی برای دانشجویان پسر در شهر «مکلا» و استان «عدن» این کشور نیز دارد.
پایگاه اینترنتی این دانشگاه به آدرس « http://uqs.me/» فعال است و این دانشگاه مهد کودکی را برای نگه‌داری از کودکان بانوان دانشجو و اساتید و مدرسان زن راه‌اندازی کرده است.
برگزاری نمایشگاه اعجاز علمی در دانشگاه
اداره فعالیت‌های دانشکده دختران دانشگاه قرآن و علوم اسلامی یمن، 21 اسفندماه سال گذشته نخستین نمایشگاه اعجاز علمی قرآن را در این دانشکده برگزار کرد که مراسم افتتاحیه نمایشگاه در شبکه ماهواره‌ای «سهیل» و برنامه‌های آن در پایگاه اینترنتی دانشگاه پوشش داده شد.
امکان دانلود کتب قرآنی در پایگاه اینترنتی دانشگاه
در بخش «مکتبة الکتب» پایگاه اینترنتی این دانشگاه، امکان دانلود کتبی با عناوین مختلف از جمله «اسرار ترتیب القرآن»، «امعان فی اقسام القرآن»، «الاعجاز البیانی فی سورة اللیل»، «شرح الشاطبیة»، «صحیح بخاری»، «صحیح مسلم»، «فتح القدیر»، «فی ضلال القرآن»؛ «کلمات القرآن؛ تفسیر وبیان»، «مختصر التبیان فی آداب حملة القرآن»، «معجم الطبرانی الکبیر» و «مناهج المفسرین» و همچنین اطلاعاتی درباره این کتاب‌ها وجود دارد.

captcha