تغییر ساختار نظام بانکی لازمه اصلاح قانون بانکداری بدون رباست
کد خبر: 1435786
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تغییر ساختار نظام بانکی لازمه اصلاح قانون بانکداری بدون رباست

گروه اقتصاد: حجت‌الاسلام رجایی‌، به تشریح آخرین جزئیات اصلاح قانون بانکداری بدون ربا پرداخت و اظهار کرد: قرار است در قانون جدید تغییراتی ساختاری در نظام بانکی اتفاق بیفتد؛ زیرا برای قانون جدید طراحی ساختار متناسب با آن اهمیت بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد رجایی‌باغسیایی، عضو کمیسیون اقتصادی و عضو کارگروه اصلاح قانون بانکداری بدون ربای مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در پاسخ به پرسشی درباره آخرین جزئیات اصلاح این قانون اظهار کرد: قبل از تعطیلات مجلس، کار کارگروه فقهی و حقوقی تمام شد و آنها درحال جمع‌بندی هستند و کارگروه‌های سازماندهی و ساختار هم هنوزکارشان تمام نشده و منتظر هستیم که کار آنها تمام شود تا نشست‌های مشترکی برا ی جمع‌بندی نهایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم که ظرف یکی دو ماه آینده کاملا آماده ارائه به عنوان یک طرح شود. البته در جلسه‌ دوهفته پیش، نماینده دولت هم اعلام کرد که ما مشغول هستیم که لایحه اصلاح نظام بانکداری را تقدیم مجلس کنیم که پیشنهاد شد که این دو گروه هم نشست‌هایی با هم داشته باشند و در نهایت اگر توانستیم به عنوان لایحه دولت و اگر نشد به عنوان طرح به مجلس ارائه شود. به نظرم کارهای خوبی دارد صورت می‌گیرد که امیدواریم به زودی به عنوان لایحه یا طرح تقدیم مجلس شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره مهم‌ترین تغییری که در این قانون قرار است اتفاق بیفتد، اظهار کرد: برخی ابزارهای جدید معرفی می‌شود که مقداری در تسهیل عملیات بانکی مؤثر است، برخی ساده‌سازی‌ها صورت می‌گیرد  که پیچید‌گی‌های اجرای عقود را کمتر می‌کند و یک تغییرات ساختاری مهم در ساختار بانکی  صورت می‌گیرد که این ساختار با قانون جدید متناسب شود؛ چراکه این مسئله برای یک قانون اهمیت دارد که ساختار مناسب آن طراحی شود.

حجت‌الاسلام رجایی در پایان اظهار کرد: آن اشتباهی که در سال 63 صورت گرفت که فقط قانون عوض شده و ساختار هیچ تغییری نکرد نباید تکرار شود و انشاء‌الله ساختار به گونه‌ای سازماندهی شد که متناسب با قانون تغییر کند.

مطالب مرتبط
captcha