بخش ویژه معلولان به جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی اضافه شد/ راهیابی ۱۰۰ اثر به مرحله نهایی
کد خبر: 1439723
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
سهرابی:

بخش ویژه معلولان به جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی اضافه شد/ راهیابی ۱۰۰ اثر به مرحله نهایی

گروه هنر: مسئول دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی با اشاره به استقبال معلولان از این جشنواره، از اضافه شدن بخش ویژه معلولان به این جشنواره خبر داد.

صابر سهرابی، مسئول دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، از اضافه شدن یک بخش ویژه معلولان به این جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به استقبال معلولان ذهنی، جسمی و نابینایان از این جشنواره به‌ویژه اینکه قریب 30 الی 40 نفر از استان کرمان در این جشنواره شرکت کردند، بنا به تشخیص داوران جشنواره، یک بخش ویژه معلولان به قسمت نمایشگاهی جشنواره اضافه شد.

وی با بیان اینکه داوری اولیه و گزینش آثار این جشنواره صورت گرفته است، گفت: 370 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد حدود 100 اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

مسئول دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره افزود: این جشنواره در چهار رشته نقاشی، مجسمه، نشانه و پوستر برگزار شده است و هنرمندان سراسر کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

7 شهریورماه؛ زمان داوری نهایی

سهرابی اظهار کرد: این 100 اثر روز 7 شهریور با حضور 9 نفر داور، داوری می‌شود که سه نفر از تهران و مابقی از شیراز داوری نهایی را به  عهده دارند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سپیدان اضافه کرد: مراسم افتتاحیه نمایشگاه جشنواره ششم شهریور است و این نمایشگاه به‌مدت یک هفته در شیراز دائر خواهد بود. مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده و اهدای جوایز نیز 12 شهریور همزمان با دهه کرامت در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

سهرابی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره اظهار کرد:‌ یک تصویر از یک حدیث رضوی، فرهنگ رضوی و امین ولایت بخش‌های مختلف این جشنواره هستند.

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی با بیان اینکه استقبال از این جشنواره بسیار خوب بوده است،‌ گفت: جشنواره مذکور یک تفاوت عمده نسبت به سال گذشته دارد و آن اینکه داوری با حساسیت بیشتری انجام شد و تعداد آثاری که وارد بخش نهایی شدند از کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

یادآور می‌شود، یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که به میزبانی شیراز برگزار می‌شود. 

captcha