تربیت هزار حافظ قرآن در دارالقرآن تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
کد خبر: 1444015
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
در سال جاری انجام می‌شود؛

تربیت هزار حافظ قرآن در دارالقرآن تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اقدام به تربیت هزار نفر حافظ قرآن کریم کرده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اقدام به تربیت هزار نفر حافظ قرآن کریم کرده است.

وی یادآور شد: در حوزه حفظ قرآن کریم رهبر معظم انقلاب اسلامی با تعیین یک شاخص برای جامعه فرمودند: «به نسبت جمعیت ایران ما باید ده میلیون حافظ قرآنی داشته باشیم» که در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سال گذشته 1500 حافظ قرآن را در قالب حفظ یک جزء تا حفظ کل تربیت کرده است و امسال نیز تربیت هزار نفر برای حفظ قرآن را درنظر گرفته است.

مرویان‌حسینی ابراز کرد: البته حفظ قرآن نیازمند شرایط خاصی است چرا که این موضوع یک مقوله تخصصی است و علاوه بر مهارت حفظ، فرصت لازم و علاقه‌مندی خاصی را نسبت به حفظ باید در مخاطب وجود داشته باشد تا بتوانیم از این سرمایه به درستی بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در حوزه حفظ موضوعی قرآن کریم یک قله را تصور کردند که ما هنوز در دامنه این قله قرار داریم، ابراز کرد: در این راستا فعالیت‌های پشتیبانی از تربیت حافظان قرآن کریم انجام خواهد شد تا سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بتواند سهمیه کامل خود را در حوزه تربیت حافظان قرآن انجام دهد.

مرویان‌حسینی گفت: بر این اساس هزار و 500 نفر حافظ قرآنی که سال گذشته در این اداره آموزش دیده‌اند، نیز از رده‌های مختلف حفظ یک جزء تا حفظ کل بهره‌مند شده‌اند.

captcha