یادروز حافظ در سراسر کشور برگزار می‌شود/ لزوم ایجاد رابطه منطقی میان مفاخر و نسل فعلی
کد خبر: 1458227
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
احمدی:

یادروز حافظ در سراسر کشور برگزار می‌شود/ لزوم ایجاد رابطه منطقی میان مفاخر و نسل فعلی

گروه اجتماعی: مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد از برگزاری مراسم یادروز حافظ در سراسر کشور متناسب با توان و ظرفیت‌ استان‌ها خبر داد.

محمدمهدی احمدی، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از دهه فرهنگ «از روشنای عشق تا تجلی ولایت» که‌ به‌مناسبت یادروز حافظ و دهه ولایت در شیراز برگزار شده است، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، گفت: در روز بزرگداشت حافظ برنامه‌های متنوعی در تمام مراکز فرهنگی به‌ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی حوزه فرهنگ و هنر ادبیات است در سراسر کشور و مراکز استانی با تناسب توان و ظرفیت استان‌ها برگزار می‌شود.

وجود مفاخر نشان از ظرفیت بالای حوزه فرهنگ دارد

وی اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که وجود مفاخر در کشور ما و در رأس آن حضرت حافظ، نشان از قوی بودن و ظرفیت بالای حوزه فرهنگ است اما این مفاخر زمانی می‌توانند در فرهنگ قالب جامعه ما تأثیرگذار باشند که یک رابطه منطقی بین نسل فعلی و مفاخر ایجاد شود.

احمدی با بیان اینکه مفاخر ما با وجود اینکه هر کدام رشته خاصی داشتند اما در ساختن یک جامعه مطلوب تأثیرگذار بودند و ویژگی‌هایی در آن‌ها بود که سبک زندگی درست را به انسان‌ها آموزش دادند، افزود: لذا یکی از وظایف عمده ما ایجاد ارتباطی منطقی بین نسل فعلی و مفاخر از جمله حضرت حافظ است.

معرفت خصایص حافظ موجب دستیابی به سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی می‌شود

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد ادامه داد: یعنی اگر نسل فعلی غیر از جنبه توانمندی حوزه ادبیات به خصلت‌های مثبت حافظ معرفت پیدا کنند و با بینش بالای حافظ آشنا شوند، قطعاً بر روی سبک زندگی آن‌ها و داشتن یک زندگی مطلوب و سبک زندگی مناسب که مورد توجه اسلام است و تأکید بر این است که زندگی مبتنی بر سلامت باشد، تأثیرگذار خواهد بود.

وی تأکید کرد: پس وجود مفاخر نشانه غنی بودن فرهنگ و ادب پارسی است اما تأثیر آن زمانی است که ارتباط منطقی بین نسل فعلی و مفاخر ایجاد شود.

احمدی بیان کرد: این ارتباط به‌مناسبت همین روزها انجام می‌شود یعنی به‌مناسبت روزهایی مانند حافظ و سعدی همایش‌هایی برگزار می‌شود و این همایش جهت تبیین و معرفی این بزرگان برگزار می‌شود.

captcha