مراسم بزرگداشت حافظ و مولوی در شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 1458353
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
در دهه فرهنگ فارس؛

مراسم بزرگداشت حافظ و مولوی در شیراز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: در ایام دهه فرهنگ فارس با نام «از روشنای عشق تا تجلی ولایت» مراسم بزرگداشت دو قله رفیع عرفان و ادب ایران حافظ و مولوی تحت عنوان «صفیر کنگره عرش» در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در ایام دهه فرهنگ فارس با نام «از روشنای عشق تا تجلی ولایت» مراسم بزرگداشت دو قله رفیع عرفان و ادب ایران حافظ و مولوی تحت عنوان «صفیر کنگره عرش» فردا، 17 مهر در سالن مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز برگزار می‌شود.
این مراسم با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌‌های مختلف با محوریت شأن و جایگاه این دو شاعر پارسی‌گوی شعر و ادب پارسی برگزار می‌شود. در این مراسم مجید اسکندری حافظ پژوه، محقق و استاد ادبیات دانشگاه با موضوع «حافظ، محبوب رندان جهان» درباره جایگاه حافظ در ادب عرفانی سخنرانی می‌کند. 
مبحث دیگر این نشست توسط فریبا رئیسی، عضو هیئت علمی دانشگاه  با موضوع «نقش حافظ در معرفی فرهنگ مردم» درباره مباحث جامعه‌شناسی در شعر حافظ به ایراد سخن خواهد پرداخت. 
بهار بهاردار، پژوهشگر و محقق ادبیات کلاسیک نیز با موضوع «مولانا و مولا علی(ع)» به بحث درباره عشق و ارادت مولوی به ولایت می‌پردازد. ادامه‌دهنده این مراسم اجرای برنامه شعرخوانی و موسیقی سنتی خواهد بود.
یادآور می‌شود، این برنامه از سوی مؤسسه فرهنگ و هنر جاویدان و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود.

captcha