فعاليت‌ اداره تعليمات اسلامی و مدارس دينی افغانستان تشريح شد
کد خبر: 1642545
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۵

فعاليت‌ اداره تعليمات اسلامی و مدارس دينی افغانستان تشريح شد

گروه سياسی و اجتماعی: وزير آموزش و پرورش افغانستان روز گذشته 24 فروردين‌ماه در گزارشی فعاليت‌های اداره تعليمات اسلامی و مدارس دينی افغانستان تشريح كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه افغانستان، «محمد حنيف اتمر»، وزير آموزش و پرورش افغانستان، گفت: در بخش مدارس دينی، كار ساخت 15 دارالعلوم عالی دينی در 15 استان آغاز شده و تا پايان سال‌جاری تكميل می‌شود.
وی افزود: اين مدارس ظرفيت پذيرش 15 هزار دانش‌آموز را دارد و درصورت تأمين بودجه در سال‌جاری، طرح ساخت 68 مدرسه دينی و 68 خوابگاه برای دختران و پسران در دستور كار اين وزارتخانه قرار می‌گيرد.
حنيف‌اتمر خاطرنشان كرد: در سال‌جاری تأليف منابع درسی در دستور كار قرار دارد و كتاب‌های جديد دوره متوسطه و مدرسه‌های دينی و كتب راهنمای معلم بالغ بر 200 عنوان جلد خواهد بود.
وزير آموزش و پرورش افغانستان در ارتباط با آموزش علوم دينی و تعليمات اسلامی در اين كشور گفت: امسال در هر استان يك مدرسه دينی ايجاد شده و در نتيجه هفده هزار شاگرد جديد جذب مراكز آموزشی افغانستان شده‌اند كه بدين ترتيب تعداد شاگردان مدرسه‌ها و دارالعلوم‌های دينی اين كشور به 91362 نفر می‌رسد كه اين بالاترين رقم را در تاريخ معاصر اين كشور نشان می‌دهد.
وی افزود: همچنين برای تسهيل دسترسی علاقه‌مندان به علوم اسلامی، 90 مدرسه جديد در شهر‌هايی كه فاقد مدرسه دينی بودند، تأسيس و فعال می‌شود.
حنيف‌اتمر در پايان گفت: دولت افغانستان برای بهبود شرايط زندگی عالمان و مدرسان دينی اين كشور اقدام‌هايی مناسبی انجام داد است.
captcha