معرفی تمدن اسلامی؛ مهم‌ترين هدف مركز ارسيكا
کد خبر: 1965669
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸

معرفی تمدن اسلامی؛ مهم‌ترين هدف مركز ارسيكا

گروه فرهنگ و هنر: معاون مركز پژوهشی فرهنگ، هنر و تاريخ اسلامی سازمان كنفرانس اسلامی (ارسيكا) طی سخنانی در همايش دمشق، معرفی تمدن و ميراث اسلامی را مهم‌ترين هدف اين مركز برشمرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه سوريه به نقل از خبرگزاری رسمی اين كشور (سانا)، نزيه معروف در اين همايش كه با عنوان «عرب‌ها و ترك‌ها؛ روند تاريخی و تمدنی» ديروز؛ 10 مرداد در دمشق برگزار شد، تاريخچه تأسيس مركز اسلامی ارسيكا و فعاليت‌های آن را برای حاضران تشريح كرد.
معروف اظهار كرد: مركز ارسيكا در سال 1980 ميلادی برای فعاليت در عرصه فرهنگ، پژوهش و نشر و مستندكردن آثار فرهنگی اسلامی تأسيس شد.
معاون مركز اسلامی ارسيكا در ادامه افزود: تمامی فعاليت‌های فرهنگی و پژوهشی ارسيكا با هدف معرفی هنر، ميراث و تمدن اسلامی انجام می‌شود و اين مركز تحقق اهداف خود را با اجرای برنامه‌های مختلف دنبال می‌كند.
گفتنی است همايش عرب‌ها و ترك‌ها؛ روند تاريخی و تمدنی از ديروز؛ 10 مرداد به همت مركز پژوهشی فرهنگ، هنر و تاريخ اسلامی سازمان كنفرانس اسلامی (ارسيكا) و با حضور انديشمندان، فرهنگيان و كارشناسان سوريه و تركيه در دمشق آغاز شده است و امروز؛ 11 مرداد به كار خود پايان خواهد داد.
captcha