برای اولين بار نوای اذان در سوئد طنين‌انداز می‌شود
کد خبر: 2425250
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲

برای اولين بار نوای اذان در سوئد طنين‌انداز می‌شود

گروه بين‌الملل: برای اولين بار يك مسجد در سوئد توانست تأييديه اوليه پخش اذان از مناره‌ها را از مسئولان اين كشور كسب كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «OnIslam»، «اسماعيل اوغور» رئيس اتحاديه اسلامی منطقه «باتكيركا»(Botkyrka) در استكهلم سوئد در مصاحبه با روزنامه سوئدی «Dagen» اعلام كرد: ما همه عمر خود را در سوئد زندگی كرده‌ايم. ماليات داده‌ايم. شهروندان نمونه‌ای بوده‌ايم و دستاوردهای خوبی برای كشور سوئد داشته‌ايم و حالا يك درخواست كوچك داريم. ما می‌خواهيم آزادی دينی داشته باشيم.
اوغور اوايل سال جاری ميلادی، دادخواستی مبنی بر صدور مجوز پخش اذان از مسجدی در جنوب استكهلم، را به ثبت رساند كه پس از بررسی‌های لازم، كميته برنامه‌ريزی اين شهر هفته گذشته از لغو قانون ممنوعيت پخش اذان در اين شهر كه سال 1994 به تصويب رسيد، خبر داد.
اين تصميم مبنی بر لغو قانون ممنوعيت پخش اذان كه به تأييد اوليه رسيده است، 4 آبان ماه، در هيئت اجرايی شورای شهر استكهلم به بررسی گذاشته خواهد شد.
در صورت تصويب اين قانون، مسلمانان بالاخره خواهند توانست، صدای اذان را از مسجد شهرشان بشنوند.
اوغور اعلام كرد: مسلمانان سوئد می‌خواهند امكان آن را داشته باشند كه صدای اذان را حداقل برای نمازهای جماعت روز جمعه بشنوند.
وی گفت: اگر اين طرح به تصويب نرسد، برای مجوز پخش اذان در جمعه اول هر ماه اقدام می‌كنيم و اگر آن هم به تصويب نرسد دادخواستی برای مجوز پخش اذان برای دو نماز بزرگ جماعت در سال را ارائه خواهيم كرد.
اوغور تأكيد كرد: مسلمانان سوئد و ديگر كشورهای غربی حق دارند كه اعمال دينی‌شان را به شيوه خود اجرا كنند.
بنابر آمارهای رسمی كشور سوئد در سال 2011، بين 450 تا 500 هزار مسلمان در اين كشور 9 ميليون نفری زندگی می‌كنند.
captcha