بررسی طرح ممنوعيت فروش مشروبات الكلی در اندونزی
کد خبر: 2558370
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶

بررسی طرح ممنوعيت فروش مشروبات الكلی در اندونزی

گروه بين‌الملل: جبهه مدافعان اسلام اندونزی، پرجمعيت‌ترين كشور اسلامی دنيا، خواستار ممنوعيت فروش و پخش مشروبات الكلی در اين كشور شدند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «ajib»، شورای عالی اندونزی طرح ممنوعيت فروش و پخش الكل در پرجمعيت‌ترين كشور مسلمان جهان را در دستور كار قرار داد.
جبهه مدافعان اسلام در اندونزی از اين شورا درخواست كرد قانون ممنوعيت مشروبات الكلی در اندونزی را كه طرح دولت در سال 1997 آن را ملغی شمرده بود، بار ديگر به رسميت بشناسد.
دولت اندونزی با اين كه پرجمعيت‌ترين كشور اسلامی دنيا به شمار می‌آيد، تاكنون از ممنوع كردن مشروبات الكلی در اين كشور سرباز زده و علت اين كار خود را پاسخگويی به تقاضای جمعيت اندكی از مردم اين كشور و همچنين نيازهای توريستی اعلام كرده است.
اين در حالی است كه مسلمانان اندونزی تاكنون با انجام فعاليت‌های اعتراض‌آميز از جمله راهپيمايی‌های متعدد ممنوعيت فروش الكل را كه يكی از قوانين مهم اسلامی به شمار می‌آيد، خواستار شده‌اند.
شورای علمای اندونزی نيز الكل را يكی از علل اصلی وقوع جرم و جنايت در اين كشور معرفی كرده است.
مقامات محلی 22 منطقه در حومه جاكارتا، پايتخت اندونزی نيز، خواستار اعلام نظر نهايی دولت درباره ممنوعيت فروش مشروبات الكلی در اين كشور شده‌اند.
captcha