حضور ۲۰۰ قاری و حافظ در مسابقات قرآن هند
کد خبر: 2683109
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸

حضور ۲۰۰ قاری و حافظ در مسابقات قرآن هند

شعب خارجی: مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرائت و حفظ قرآن کریم هند، روز دوشنبه، ۱۵ دی، با حضور 200 تن از قاریان و حافظان کل قرآن، در خانه فرهنگ ایران در دهلی‌نو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هند؛علی فولادی، رایزن فرهنگی؛ احمد عالمی، معاون رایزنی فرهنگی ایران در هند و ربیعیان، قاری بین‌المللی و داور این دوره از مسابقات از ایران و حدود 200 تن از قاریان و حافظان کل قرآن حضوریافتند.
در آغاز این مراسم، رایزن فرهنگی کشورمان در هند، گزارش کوتاهی را از فرایند پذیرش درخواست‌های شرکت‌کنندگان این مسابقه ارائه داد. 
علی فولادی گفت: امیدوارم این‌گونه مراسم‌ها باعث شود که ما با قرآن کریم، انس بیشتری پیدا کرده و آموزه‌هایش را در راستای تحقق‌بخشیدن به جامعه اسلامی به کار گیریم.
پس از وی، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور، نماینده مقام معظم رهبری در هند، با قرائت یکی فرازهای خطبه امام علی (ع) درباره اهمیت و ارزش تلاوت و تدبر و بهره‌گیری از قرآن کریم، سخنان خود را آغاز کرد.
 وی گفت: این محفل نورانی قرآنی تجلی وحدت اسلامی است و ما شاهد هستیم که حفاظ و قاریان نوجوان اعم از شیعه و سنی از سراسر کشور پهناورهند در این جمع حضور پیدا کرده‌اند.
در ادامه مظهرالله، قاری، حافظ و عضو هیئت داوران این مسابقات، به ارزش، اهمیت و تأثیرگذاری قرآن کریم در شکل‌گیری جامعه صالح اسلامی پرداخت و گفت: قرآن تنها اثری است که در طول تاریخ تحریف‌ناپذیر بوده است. همین کتاب باعث شد که اعراب جاهلی، تبدیل به اصحاب پیامبر (ص) و افراد متمدن شدند.
وی افزود: امروزه قرآن کریم کتابی است که در دنیا بیش‌ترین مخاطب را داراست و بیش‌تر از سایر آثار مکتوب موجود در دنیا، خوانده می‌شود.
ربیعیان، قاری بین‌المللی کشورمان هم سخنران بعدی این مراسم بود که قواعد و مقررات برگزاری مسابقه را برای دو رشته حفظ و قرائت تشریح کرد.
این مسابقات با پذیرش 69 تن ازحافظان کل قرآن مجید و 114 تن از قاریان از میان بیش از 300 تقاضای دریافت شده از 14 ایالت هند از جمله اوتارپرادش، اوتارکند، آسام، بنگال، تلنگانه، چارکند، جامو و کشمیر، دهلی، کارناتاکا، کرالا، ماهاراشترا، بیهار، تامیل نادو و هاریانا آغاز شد و امروز، 17 دی، پایان می‌یابد.

captcha