فراخوان شرکت در سومین دوره مسابقات اروپایی قرآن و اذان آلمان
کد خبر: 2718267
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱

فراخوان شرکت در سومین دوره مسابقات اروپایی قرآن و اذان آلمان

شعب خارجی: دارالقرآن آلمان ۱۴ فروردین‌ماه سال آینده(۹۴) سومین دوره مسابقات اذان، حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم را در سطح اروپا برگزار می‌‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی fa.izhamburg، این مسابقات تا 16 فروردین 94 ادامه دارد و در رشته‌های قرائت قرآن( برادران)، حفظ قرآن (برادران و خواهران)، ترتیل (خواهران)، مفاهیم قرآن (برادران وخواهران)، اذان (برادران)، تواشیح (برادران - بدون موزیک) برگزار خواهد شد.
نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم، زمینه‌سازی رشد و شکوفایی نخبگان قرآنی، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر از اهداف برگزاری مسابقات است.
جوایز نفر اول تا سوم رشته قرائت بزرگسالان این مسابقات به ترتیب سفر حج عمره، 1200 یورو و 1000 یورو اعلام شده است و به نفرات برتر سایر رشته ها نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. 
اعزام برترین‌ها به مسابقات بین‌المللی قرآن
از بین نمایندگان هر کشور، شرکت‌کننده‌ای که بالاترین امتیاز را کسب کند، در صورت داشتن شرایط لازم به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اعزام می‌شود.
شرایط کلی شرکت‌کنندگان در مسابقات
• مسابقات در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود. 
• کلیه مسلمانان ساکن در اروپا از مذاهب مختلف اسلامی، بدون محدودیت سنی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. 
• هر شرکت‌کننده فقط می تواند در یک رشته شرکت کند.
• افرادی که در دوره‌های قبل شرکت و رتبه اول تا سوم یک رشته را کسب کرده‌‌اند، امسال حق شرکت در همان رشته را ندارند و در صورت تمایل می توانند در رشته دیگری شرکت کنند. نفرات دوم و سوم دوره‌های قبل می‌توانند با فاصله یک دوره در همان رشته شرکت کنند.
متقاضیان شرکت در رشته قرائت مسابقات اروپایی قرآن کریم، باید از طریق دارالقرآن‌های کشورهای اروپایی معرفی شوند، یا از طریق ایمیل یک فایل صوتی یا تصویری از قرائتشان را ارسال کنند. 
شرایط شرکت‌کنندگان هر رشته 
1- رشته قرائت: آشنایی با قواعد تجوید، صوت و لحن قرآن کریم و توانایی در قرائت با رعایت قواعد تلاوت به روایت حفص از عاصم (نوجوانان دو جزء اول قرآن) 
2- رشته حفظ: توانایی در پاسخگویی سریع و تلاوت آیات مطروحه از سوی هیأت داوران به روایت حفص از عاصم
بنا بر این گزارش، رشته حفظ مسابقات در دو گروه بزرگسالان(30 جزء، 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء) و نوجوانان(جزء 30 و 5 جزء) برگزار می‌شود و در رشته مفاهیم که به صورت کتبی برگزار می‌شود، آشنایی با ترجمه کل قرآن کریم (فارسی، آلمانی، انگلیسی و ترکی) ضروری است.
مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، روز جمعه 14 فروردین از ساعت 17 به وقت محلی و مراسم اختتامیه روز یکشنبه 16 فرودین برگزار خواهد شد و کلیه شرکت‌کنندگان باید در طول برگزاری مسابقات در محل برگزاری رقابت‌ها حضور داشته باشند. 
این مسابقات با حضور داوران و اساتید بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود و در حاشیه مسابقات، برنامه‌های آموزشی اجرا و محفل انس با قرآن برگزار خواهد شد. 
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با ایمیل news@izhamburg.com مکاتبه یا با شماره تلفن 22948615- 004940 تماس حاصل کنند.

captcha