گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۶ شهر کرواسی
کد خبر: 2823718
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷

گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۶ شهر کرواسی

شعب خارجی: رایزن فرهنگی ایران در کرواسی از برگزاری جشن سی‌و‌ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۶ شهر این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید‌مجتبی اکرمی گفت: به مناسبت سی‌وششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، با همکاری اداره‌ کل همکاری‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روزهای فرهنگی ایران را با حضور هنرمندان اعزامی از کشورمان در 6 شهر کرواسی و به مدت 8 روز برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: این برنامه‌ها از 22 بهمن با افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان اعزامی در خانه اروپای «زاگرب» آغاز خواهد شد که در آن بیش از 50 اثر از هنرمندان اعزامی به نمایش درخواهد آمد. در طول یک هفته نیز با هماهنگی مدارس و آکادمی‌های کرواسی، چند کارگاه آموزشی هنر ایرانی برای دانش‌آموزان و دانشجویان کروات برگزار خواهد شد.
رایزن فرهنگی ایران در کرواسی تصریح کرد: روز پنج‌شنبه، 23 بهمن، هنرمندان در جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در خانه اروپای زاگرب، اجرای کنسرت موسیقی و همچنین کارگاه آموزشی خواهند داشت. ظهر روز جمعه 24 بهمن نیز با همکاری مشیخت اسلامی کرواسی(انجمن مسلمانان این کشور)، نمایشگاه و کنسرت موسیقی مختص مسلمانان زاگرب در مرکز اسلامی زاگرب برپا خواهد شد. همچنین در این روز گروه موسیقی اعزامی از ایران با همکاری شهرداری ولیکا گوریتسا، در سالن اصلی شهر کنسرت موسیقی اجرا خواهد کرد.
اکرمی همچنین در خصوص برنامه‌های روز چهارم جشن پیروزی انقلاب در کرواسی گفت: روز شنبه، 25 بهمن نیز هنرمندان ایرانی، دو برنامه هنری اجرا خواهد کرد. ابتدا از ساعت 13 با همکاری مجلس اسلامی و در مرکز اسلامی شهر «ری یکا»، نمایشگاه آثار هنری به همراه کنسرت موسیقی، برگزار خواهد شد. از ساعت 18 و با همکاری شهرداری ری یکا و در سالن خانه فرهنگ کرواسی نیز، نمایشگاه آثار هنرمندان برگزار و ساعتی پس از آن هم کنسرت موسیقی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در ادامه روز یک‌شنبه، 26 بهمن با همکاری آکادمی موسیقی شهر «اوسییک»، کارگاه آموزش موسیقی و سپس اجرای موسیقی زنده در نظر گرفته شده است. روز دوشنبه، 27 بهمن، گروه موسیقی، میهمان آکادمی موسیقی زاگرب خواهند بود و کارگاه آموزشی موسیقی و اجرای کنسرت ویژه اساتید و دانشجویان، برگزار می‌کنند. این برنامه‌ها در ساختمان تازه‌تأسیس این آکادمی اجرا می‌شوند. همچنین هنرمندان در نمایشگاه خانه اروپا، کارگاه آموزشی برپا خواهند کرد.
رایزن فرهنگی ایران در کرواسی، در ادامه افزود: روز سه‌شنبه، 28 بهمن و با همکاری شهرداری «سیساک» و انجمن خیریه «مرحمت» این شهر، نمایشگاه آثار هنرمندان و کنسرت خیریه به نفع محرومین این شهر برگزار و اجرا خواهد شد.
اکرمی تصریح کرد: روز چهارشنبه، 29 بهمن نیز نمایشگاه «عکس از ایران» شامل آثار عکاسی هنرمند کروات، افتتاح خواهد شد و در حاشیه آن موسیقی زنده ایرانی در شهر «بیه لووار»، اجرا خواهد شد. این برنامه در موزه شهر اجرا می‌شود و نمایشگاه عکس با 70 عکس به مدت یک هفته دایر خواهد شد.
سیدمجتبی اکرمی در پایان گفت: این برنامه‌ها با مشارکت شهرداری‌ها و مؤسسات کروات علاقمند به فرهنگ و هنر ایران و بدون هزینه پرداختی برای سالن‌ها و تجهیزات، اجرا خواهد شد.

captcha