فرارهای مالیاتی با درآمدهای مالیاتی برابری می‌کند/ اداره کشور با خام‌فروشی نفت
کد خبر: 2894879
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

فرارهای مالیاتی با درآمدهای مالیاتی برابری می‌کند/ اداره کشور با خام‌فروشی نفت

گروه اقتصاد: زمانیان اظهار کرد: در شرایط کنونی، همان اندازه که مالیات دریافت می‌کنیم، به همان اندازه هم فرار مالیاتی داریم و اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم اقتصاد کشور نیازی به فروش نفت ندارد.

سیدسعید زمانیان‌دهکردی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرضیه دانستن مالیات، به دلایل لزوم پرداختن به موضوع مالیات در کشور پرداخت و اظهار کرد: دلیل ضرروت توجه به موضوع مالیات این است که متأسفانه  به این دلیل که تاکنون برای اداره کشور، نفت به فروش می‌رسد به هیچ عنوان شرایط کشور را به خوبی ارزیابی و بررسی نکرده و فقط نفت را به فروش رسانده و کشور را اداره می‌کنیم.

با خام‌فروشی نفت کشور را اداره می‌کنیم

وی ادامه داد: سال‌های متمادی است که رهبر معظم انقلاب مطالبی را در این زمینه عنوان کرده‌اند که وابستگی به نفت می‌تواند اشکالات عمده در کشور ایجاد کند و نتیجه این سخنان امروزه برای همگان مشهود شده است و دلیلش هم این است که ما به خوبی در موضوعات مختلف از جمله مالیات‌ها سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس اظهار کرد: در شرایط کنونی، همان اندازه که مالیات می‌گیریم به همان اندازه هم فرار مالیاتی داریم و اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم اقتصاد کشور نیازی به فروش نفت ندارد و می توانیم نفت را نه برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی بلکه ‌برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی استفاده کنیم اما متأسفانه امروزه با خام فروشی نفت کشور را اداره می‌کنیم.

تحقق درآمدهای مالیاتی؛ راهکار کاهش وابستگی به نفت

زمانیان‌دهکردی ادامه داد: به نظر می‌رسد الان بهترین فرصت برای ما ایجاد شده است که در راستای کاهش وابستگی به نفت و تحقق درآمدهای مالیاتی گام برداریم و فرمایشات مقام معظم رهبری هم در راستای موضوعات مهمی از جمله اداره کشور به طریقی غیر از درآمدهای نفتی، استفاده از درآمدهای مالیاتی، درآمدهای گمرکی، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، صاردات غیرنفتی و مسائلی از این قبیل مطرح می‌شود.

نماینده شهرکرد در خانه‌ ملت در پایان تأکید کرد:‌ مالیات یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند به اقتصاد کشور سروسامان دهد و اگر ما واقعا از فرار مالیات‌ها توسط افراد مختلف جلوگیری کرده و وضعیت مالیات‌ها را ساماندهی کنیم، اصلا نیازی به فروش نفت نداریم.

مطالب مرتبط
captcha