بیروت؛ میزبان ششمین دور گفت‌وگوی دینی ایران با کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی
کد خبر: 2913303
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵

بیروت؛ میزبان ششمین دور گفت‌وگوی دینی ایران با کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی

شعب خارجی: ششمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی با عنوان ‌«همکاری مسلمانان و مسیحیان برای ایجاد صلح عادلانه در منطقه» ۱۲ و ۱۳ اسفندماه در بیروت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ششمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی تحت عنوان «‌همکاری مسلمانان و مسیحیان برای ایجاد صلح عادلانه در منطقه‌» طی روزهای 12 و 13 اسفندماه جاری در بیروت؛ پایتخت لبنان برگزار می‌شود.
این دور از گفت‌وگوها با شرکت هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.
همچنین، علاوه بر آرام کشیشیان اول، رهبر ارامنه حوزه سیلیسی‌ و دیگر شخصیت‌های دینی ارامنه لبنان، هیئتی از ارامنه کشورمان به همراه اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه کل ارامنه تهران و شمال ایران در آن شرکت خواهند داشت.
 اندیشمندان مسلمان و مسیحی‌ در این نشست مقالات خود را پیرامون موضوعات «‌ترویج اعتدال‌گرایی و عقل‌گرایی دینی با هدف مقابله با افراط‌گرایی دینی و خشونت»، «‌لزوم بازگشت به منابع اصیل دینی برای مقابله با سوء تفسیر و کج‌فهمی دینی»، «‌ضرورت هم‌فکری و همکاری پیروان ادیان برای ایجاد صلح و امنیت» و «‌اهمیت حضور فعال رهبران دینی در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی» ارائه خواهند داد.
یادآور می‌‌شود، پنجمین دور گفت‌وگو با کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی تحت عنوان «نقش دین در ترویج ارزش‌های اخلاقی در جامعه»‌، 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 در تهران برگزار شد.

captcha