جزئیات جلسه کمیسیون اقتصادی با رئیس‌کل بانک مرکزی/ تأکید بر کاهش سود بانکی
کد خبر: 3148179
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
میرمحمدی تشریح کرد:

جزئیات جلسه کمیسیون اقتصادی با رئیس‌کل بانک مرکزی/ تأکید بر کاهش سود بانکی

گروه اقتصاد: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس جزئیات جلسه اعضای این کمیسیون با رئیس‌کل بانک مرکزی را تشریح کرد.

سیدمحمدحسین میرمحمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به بیان جزئیات جلسه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی پرداخت و اظهار کرد: در این جلسه،  نقطه نظرات اعضای کمیسیون و مسئولان بانکی مرکزی  بیان شد و جناب آقای سیف هم گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور ارائه دادند.

توضیحات رئیس کل بانک مرکزی

وی ادامه داد: نحوه نظارت بر مؤسسات مالی و اعتباری، چگونگی کنترل نرخ تورم، ثبات نرخ ارز و اقداماتی که بانک مرکزی در این خصوص داشته است از مهم‌ترین مواردی بود که رئیس کل بانک مرکزی در مورد آن توضیحاتی را ارائه دادند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اعضای کمیسیون اقتصادی هم در این جلسه نظرات خود در خصوص مسائل بانک مرکزی و موضوعات مختلف اقتصادی را با رئیس کل و هیئت عامل بانک مرکزی مطرح کردند و در واقع این جلسه، جلسه گفت‌و شنود مسائل اقتصادی بود.

ضرورت نظارت بر مؤسسات غیرمجاز و کاهش سود بانکی

میرمحمدی در پاسخ به این پرسش که اعضای کمیسیون اقتصادی در این جلسه بیشتر بر چه نکاتی تأکید داشتند؟ عنوان کرد: توجه به نظارت بر مؤسسات مالی و اعتباری که لازم است بر این مؤسسات نظارت بیشتری صورت گیرد، ایجاد پیمان‌های  پولی دوجانبه و چندجانبه در صورتی‌که امکانش وجود داشته باشد، کمک به واحدهای کوچک و زودبازده در زمینه حمایت‌های تسهیلاتی، کمک به بخش تولید و تزریق نقدینگی و مسائلی از این قبیل، از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده از جانب اعضای کمیسیون اقتصادی بود.

نماینده گلپایگان در خانه ملت در پاسخ به این پرسش که دیدگاه بانک مرکزی در زمینه مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و همچنین نرخ سود بانکی چه بود؟ اظهار کرد: در این جلسه بر این نکته تأکید شد که باید تمرکز بانک مرکزی بر ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز قرار بگیرد و در مورد نرخ سود بانکی هم بنا بر این گذاشته شد که این نرخ باید کاهش پیدا کند.

captcha