استقبال صهیونیست‌ها از حذف آیات جهاد در کتب درسی مصری‌ها
کد خبر: 3185606
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

استقبال صهیونیست‌ها از حذف آیات جهاد در کتب درسی مصری‌ها

گروه بین‌الملل: «تسفی مزال»، سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در مصر، از اقدام عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور کنونی مصر مبنی بر حذف آیات قرآن درباره جهاد از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مصری استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «المصریون»، تسفی مزال، سفیر اسبق صهیونیست‌ها در قاهره از این اقدام السیسی با تعبیر «انقلاب دینی و جنگ فرهنگی در مواجهه با افراط‌گری دینی در مصر» یاد کرد و تصمیم السیسی در این خصوص را ستود.

مزال همچنین گفت: السیسی نسبت به حذف آیات قرآنی و واحد‌های آموزشی که به جهاد تشویق می‌کند و می‌ستاید و نیز مطالبی که به تعبیر او موضع منفی علیه دیگر ادیان آسمانی است، حرص و ولع داشت.

وی افزود: رئیس‌جمهور مصر همچنین نسبت به سخنرانی در مرکز دینی الازهر جهت شروع «انقلاب دینی با هدف پاکسازی دین مبین اسلام از عناصر فرهنگی افراط‌گر» هیچ شکی به دل راه نداد.

تسفی مزال همچنین این اقدام السیسی را در مقاله‌ای پژوهشی که در مرکز صهیونیستی مطالعات جامعه و حکومت «اورشلیم»، با مدیریت «دوری گولد»، از مشاوران سیاسی برجسته نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، منتشر می‌شود، مورد تمجید ویژه قرار داده است.

captcha