«محمد اسلام»؛‌ نابغه قرآنی که به سینه قطری‌ها دست رد زد + فیلم و عکس
کد خبر: 3249513
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

«محمد اسلام»؛‌ نابغه قرآنی که به سینه قطری‌ها دست رد زد + فیلم و عکس

گروه بین‌الملل: نابغه دینی قرآنی الجزایر نوجوان ۱۴ ساله‌ای است که علاوه بر حفظ کل قرآن و احادیث نبوی به زبان‌های عربی،‌ فرانسه و انگلیسی، هزاران بیت شعر دینی را از حفظ دارد و به‌عنوان سفیر و سخنگوی کودکان مسلمان جهان شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «محمد اسلام» نابغه کوچک الجزایری، در شهر «العلمه» واقع در استان «سطیف» زندگی می‌کند، با وجود اینکه او چهارده سال بیشتر ندارد ولی حافظ کل قرآن کریم و احادیث نبوی به انضمام منابع آن است. همچنین برخی از احادیث را به زبان انگلیسی، فرانسه و عربی و نیز سه هزار بیت شعر عربی با موضوع معرفت، دانش، قرآن، تربیت و حب نبی(ص) را از بر کرده است.

محمد اسلام در حال حاضر به‌عنوان شیخ و خطیب در بیشتر مساجد الجزایر سخنرانی می‌کند. او مدرک خطیب و قاری ممتاز را نیز کسب کرده است، همچنین بر ترتیل قرآن کریم به‌همراه مراعات احکام و مخارج حروف مسلط است و در زمینه آموزش حفظ قرآن کریم به روش‌های نوین تخصص دارد.

محمد 10 ساله بود که انجمن علمای مسلمان الجزایر مدال «نابغه» را به وی اهدا کردند، این فعال قرآنی کوچک در بسیاری از انجمن‌های ملی الجزایر شرکت نموده و با حضور در محافل قرآنی بین‌المللی کشورهایی چون قطر، عراق، فلسطین، عربستان و ... به‌عنوان سفیر و سخنگوی رسمی کودکان مسلمان شناخته می‌شود.

این نابغه نوجوان الجزایر، جوایز و گواهی‌نامه‌های معتبر ملی و بین‌المللی متعددی را کسب کرده، همچنین مدرک کوچکترین مربی توسعه انسانی را از مرکز نخبگان الجزایر از آن خود کرده است.
محمد اسلام همچنین از طرف انجمن جهانی حفظ قرآن کریم تجلیل شده و زندگی‌نامه او به‌عنوان الگویی برای کودکان مسلمان 65 کشور جهان به ثبت رسیده است.

آموزش مستمر و استعداد؛ عامل اصلی موفقیت محمد اسلام
محمد اسلام، موفقیت خود را بعد از فضل خداوند، در سعی و تلاش و تشویق پدر خود می‌داند، زیرا پدرش حفظ دقیق قرآن کریم و فن خطابه را به او آموزش و او را در این مسیر قرار داد.

الجیلالی، پدر محمد معتقد است، این نوجوان متعلق به تمام امت اسلام است. وی می‌گوید: محمد از زمانی که در شکم مادر بود، صوت قرآن کریم برای او تلاوت می‌شد. در سن 3 سالگی مخارج حروف را آموزش دید و با تمرین پیاپی و استعداد شگرفی که داشت از همان سه سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کرد.

دست رد محمد به سینه قطری‌ها

رمضان دو سال گذشته بود که محمد برای دومین سال پیاپی در مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن «تیجان النور» 2013 که از سوی شبکه ماهواره‌ای الجزیره قطر تدارک دیده‌ می‌شود، شرکت کرد. او مجددا رتبه برتر این مسابقات را از آن خود کرد و شهرت و آوازه او به جائی رسید که همسر امیر قطر در درخواستی رسمی، از پدر محمد خواست تا کفالت این نابغه کوچک را به او بسپارد.

الجیلانی در این باره می‌گوید: ما به درخواست همسر پادشاه قطر پاسخ منفی دادیم. الجزایر خیلی بیشتر از قطر نیازمند فرزندانی چون محمد است. این کودک هدیه آسمانی و موهبتی الهی برای ملت ما است، ملتی که یک‌ونیم میلیون شهید فدا کرده و باید به همین تعداد امثال محمد در الجزایر پرورش یابند و این توصیه همیشگی من به همه پدران است که فرزندان خود را زیر سایه تعالیم قرآن و اسلام ناب تربیت کنند.

محمد از آرزوهای خود می‌گوید

اخیرا محمد اسلام از سردرد ناشناخته‌ای رنج می‌برد که متأسفانه علت آن مشخص نیست. در نتیجه این سردرد او بینایی چشم چپ خود را از دست داده و احتمال از دست دادن بینایی چشم دیگر او نیز وجود دارد. محمد اسلام آرزو دارد عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری را ببیند و از او درخواست کند تا هزینه درمان بیماری‌اش تأمین شود.

آرزوی دیگر این نوجوان نخبه، امامت مسجد اعظم الجزایر و دیدار مسجد جامع مراکش است. او می‌گوید: آرزو دارم یک روز امامت مسجد اعظم الجزایر را که 120 هزار نمازگزار دارد، عهده‌دار شوم.

محمد اسلام همچنین مایل است در آینده‌ای نزدیک نمآهنگی از یکی از سرودهای دینی که خوانده وارد بازار کند.

برای دیدن ویدئویی از تلاوت قرآن محمد اسلام روی گزینه دریافت کلیلک کنید!

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسین
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۳:۰۰
0
0
ماشاالله. خدا انشاءالله چشم این نابغه عزیز را شفا دهد
..
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۳:۴۰
0
0
گزارش خیلی خوب بود تشکر می شود
captcha