مردم شهر شیعه‌نشین قطیف عصر امروز تظاهرات می‌کنند
کد خبر: 3306596
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
در محکومیت انفجار مسجد امام علی(ع)؛

مردم شهر شیعه‌نشین قطیف عصر امروز تظاهرات می‌کنند

گروه بین‌الملل: ساکنان منطقه شیعه‌نشین قطیف عربستان، با اعلام فراخوان‌های متعدد مشارکت مردم این منطقه در تظاهرات عصر امروز، دوم خردادماه را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی zifas.net، این تظاهرات در محکومیت عملیات تروریستی دیروز علیه نمازگزاران مسجد امام علی(ع) در شهرک «القدیح» استان قطیف برگزار می‌شود.
اهالی استان قطیف از تمامی شهروندان این منطقه خواستند با برپایی تظاهرات گسترده، عملیات تروریستی علیه نمازگزاران مسجد امام علی(ع) در شهرک «القدیح» استان قطیف عربستان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردم بی‌گناه شد را محکوم کنند.
همچنین، دیروز نیز پس از وقوع این حادثه تظاهرات گسترده‌ای در محکومیت این جنایت تروریستی برگزار شد و تظاهرکنندگان رژیم آل‌سعود را مسئول این ناامنی در منطقه الشرقیه(منطقه شیعه‌نشین عربستان) اعلام کردند و بر ضرورت محاکمه افراد جانی و فتنه‌انگیز تأکید کردند.
همچنین تظاهرکنندگان بر ادامه فعالیت‌های دینی خود تأکید و اقدامات تروریستی را بی‌نتیجه توصیف کردند.
در همین راستا، شیخ عبدالکریم الحبیل، از علمای شیعه عربستان، نظام آل‌سعود را مسئول این اقدامات تروریستی در منطقه الشرقیه دانست. 
وی طی بازدید از مسجد امام علی(ع) شهرک القدیح، تشکیل کمیته‌های مردمی به‌منظور حمایت از منطقه در برابر اقدامات تکفیری‌ها را خواستار شد.
گفتنی است، در بیانیه وزارت کشور عربستان سعودی اعلام شد که در این انفجار 19 تن شهید و نزدیک به 100 نفر زخمی شدند.
این انفجار ظهر دیروز، جمعه در مسجد «امام علی(ع)» در شهرک القدیح استان شیعه‌نشین قطیف عربستان رخ داد. 

captcha