تطبیق محاسبات رفتاری با دستورات الهی؛ عامل مانایی یاد امام(ره)/ صدور انقلاب فیزیکی نبود
کد خبر: 3309937
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
محبی‌پوراظهار کرد:

تطبیق محاسبات رفتاری با دستورات الهی؛ عامل مانایی یاد امام(ره)/ صدور انقلاب فیزیکی نبود

گروه سیاسی: فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با بیان اینکه امام خمینی(ره) محاسبه رفتاری خود را با دستورات الهی تطبیق داده بود و آرمان‌های ایشان چیزی جز اسلام نبود، آن را عامل مانایی یاد امام دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، 11 خرداد‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام برنامه‌های متنوعی در بسیج و سپاه اجرا خواهد شد، گفت:‌ محور تمام برنامه‌ها حرم امام(ره) است که شخصیت‌های بزرگی در آنجا حضور پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه جمعیت میلیونی در سالگرد ارتحال امام(ره) در مرقد مطهر ایشان حضور خواهند داشت،‌ افزود: معمولاً در سالگرد ارتحال، رهبر معظم انقلاب استراتژی‌های نظام جمهوری اسلامی را تبیین و بازخوانی می‌کنند.
محبی‌پور با یادآوری اینکه یکی از برنامه‌های عمده دستگاه‌های مختلف زمینه‌سازی برای حضور مردم در مراسم ارتحال امام است، گفت: در این راستا ستادهایی در مجموعه نهادهای دولتی به نام روح‌الله با محوریت استانداری و فرمانداری و در مجموعه بسیج و سپاه با عنوان قرارگاه شهید فهمیده تشکیل می‌شود که وظیفه ساماندهی، سازماندهی و اعزام زائران حرم امام را به عهده می‌گیرند.
محبی‌پور بیان کرد: این قرارگاه در حال حاضر در مجموعه سپاه فعال است و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته در ناحیه ثارالله(ع) شیراز 6 کمیته فرهنگی، روابط عمومی، پشتیبانی، بدرقه، استقبال، بازرسی و ایمنی را سازماندهی کردیم.

اعزام 3600 نفر به مرقد امام توسط ناحیه ثارالله(ع)
وی با بیان اینکه با تعامل و ارتباطی که با بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها برقرار شده است امسال اعزام زائران امام مانند سال‌های گذشته با قوت و برنامه‌ریزی دقیق صورت می‌گیرد، گفت:‌ سپاه ناحیه ثارالله(ع) بخشی از اعزام‌ها را به عهده گرفته است که به‌صورت متمرکز یک هزار و 900 نفر را در قالب بسیج محلات و یک هزار و 700 نفر را در قالب بسیج اقشار به وسیله 90 اتوبوس و در قالب 4 کاروان با عنوان‌های امام علی(ع)، امام سجاد(ع)، امام صادق(ع) و امام هادی(ع) اعزام می‌کنیم.
محبی‌پور با یادآوری اینکه امسال با توجه به قرین بودن میلاد امام زمان(عج) با سالگرد ارتحال امام برنامه‌های زیارت حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران نیز برای زائران در نظر گرفته شده است، گفت: به‌همین دلیل زائران از سه‌شنبه بعدازظهر جهت زیارت این اماکن مذهبی اعزام می‌شوند و در نهایت چهارشنبه بعدازظهر نیز از قم به سمت مرقد  امام راهی می‌شوند.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز از برگزاری جلسات توجیهی ویژه زائران حرم امام خبر داد و گفت: با توجه به شرایطی که اکنون وجود دارد و در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جمعیت مسلمان باید بصیرت داشته و زمان شناس باشند، برنامه کوتاهی با عنوان «امام خمینی(ره) اسوه استکبارستیزی؛ مقاومت و پایداری» برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: امسال استقبال کم‌نظیری از اعزام زائران صورت گرفته است شاید یکی از علت‌های آن قرین بودن نیمه شعبان با سالگرد ارتحال امام باشد در عین حال علت دیگری متصور است و آنکه ظهور و بروز تأثیر افکار امام(ره) در دنیا در قالب مقابله با حکومت‌های جبار و مستکبر را شاهد هستیم.

انقلاب اسلامی به دنبال کشورگشایی نبوده و نیست
محبی‌پور تأکید کرد: صدور انقلاب به سایر کشورها انجام شده است البته این صدور فیزیکی نیست زیرا انقلاب اسلامی به دنبال کشورگشایی نبوده و نیست اما افکار در چارچوب مرزها نمی‌گجند و امروز شاهدیم افکار امام در جهت مقابله با استکبار ظهور و بروز پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: امروزه شاهد استمرار و آشکار کردن دشمنی نظام سلطه با جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف،‌ تهدیدهای سخت و تحریم‌ها و تهدیدهای امنیتی و تشکیل گروه‌های ظالم مانند گروهک داعش که هدف آن انقلاب اسلامی است و تهدیدات نرم هستیم.
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز با اشاره به دیگر برنامه‌های سالگرد ارتحال امام(ره) ابراز کرد: به غیر از برنامه اعزام سایر فعالیت‌ها در مساجد و اماکن عمومی در حال اجراست از جمله فضاسازی شهری مساجد و اماکن عمومی، برگزاری ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام و سوگواری، دیدار با خانواده شهدا و زیارت قبور مطهر شهدا در بعدازظهر روز پنجشنبه و جلسات بازخوانی وصیتنامه سیاسی و الهی امام در قالب حلقه‌های صالحین اجرا می‌شوند.
وی در ادامه ابراز کرد: در یک حرکت ملی مانند برپایی مراسم‌های مربوط به بنیانگذار انقلاب اسلامی انتظار این است که دستگاه‌های مختلف با تعامل و همکاری هم بتوانند سال به سال برنامه‌ها را پرشورتر برگزار کنند و همکاری نزدیک بین ادارات مختلف از جمله فرمانداری‌ها با سپاه و بسیج برقرار است از جمله اینکه از بودجه‌های سپاه و بسیج در این خصوص هزینه‌ای انجام نمی‌دهیم بلکه با استفاده از همیاری و همکاری سازمان‌ها و نهادهاست که برنامه اعزام به زیارت مرقد امام انجام می‌شود و این تعاملات امسال در سطح بسیار زیادی صورت گرفته است.

برخی از مسئولان در مقابل کم‌رنگ شدن ارزش‌های انقلاب بی‌تفاوت هستند
محبی‌پور با یادآور یاینکه یکی از وظایف تمام مدیران حفظ و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی به عنوان میراث دینی و ملی است، گفت: مدیران فعلی به واسطه انقلاب اسلامی به این مناصب رسیده‌اند و باید خودشان حافظ و ناشر این ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب باشند اما متأسفانه برخی از مسئولان  و مدیران به تعبیر خودشان از اینکه حضور مردم در عرصه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی کم‌رنگ شود، بی‌تفاوت هستند و این افراد کسانی هستند که نان انقلاب اسلامی را می‌خورند و نمکدان را می‌شکنند و مطمئناً این افراد در محضر خداوند و مردم باید پاسخگو باشند.
این مقام نظامی تأکید کرد: بی توجهی و توهین به ارزش‌ها قطعا در افکار عمومی محکوم است و بسیج به عنوان بدنه فعال ملت در این مورد موظف به واکنش متناسب است و این افراد زیرسئوال هستند و باید پاسخگو باشند.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی و معمار کبیر انقلاب اسلامی کسی بود که در عصر تاریکی‌ها و در موقعیت زمانی که کشورهای سلطه‌گر به دنبال آن بودند تا تنها یک صدا در دنیا به گوش برسد، نخستین ندای استکبارستیزی را در سال 41 سرداد.
محبی‌پور ادامه داد: مردم ما با بلند کردن فریاد اعتراض خود را در مقابل قانون غیر انسانی کاپیتولاسیون و تشکیل رژیم نامشروع اسرائیل خود را بیش از پیش ابراز داشتند اما در سال 42 رژیم ستمشاهی تحمل نکرد و امام را دستگیر و به تبعید فرستادند و نتیجه این شد که نام امام بر زبان‌ها بیشتر از قبل جاری شد و قیام مردم قم شکل گرفت و در 15 خرداد سال 42 رژیم دست به جنایتی زد و آن کشتار مردم بود.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) با بیان اینکه امام محاسبه رفتاری خود را با دستورات الهی تطبیق داده بود و آرمان‌های ایشان چیزی جز اسلام نبود و چون نور الهی بود، خاموش شدنی نبود، گفت: بعد از 15 سال انقلاب اسلامی به اوج خود رسید و امام سرافرازانه به میهن  بازگشت و انقلاب به پیروزی رسید.
وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی مدیریت سیاسی ـ الهی امام منجر شد برخلاف بسیاری از محاسبات که نظام جمهوری اسلامی به دلیل عدم وابستگی سیاسی به شرق وغرب قدرت حیات نخواهد داشت، تداوم یافت و توانست از مشکلات و فتنه انگیزهای داخلی و خارجی عبور کند.
محبی‌پور تصریح کرد:‌ فاصله سال‌های 57 تا 68 هرچند سالهای پرتنشی بود اما برای مردم سال‌های پرخاطره‌ای است که کلام امام آرامش‌بخش جامعه بود اما دست تقدیر الهی این بود که در شامگاه 13 خرداد 1368 روح بلند و ملکوتی به ملکوت اعلی پیوست و داغ سنگینی بر دل آزادی‌خواهان جهان گذاشت.

به‌زودی کلنگ احداث المان شهدای گمنام شیراز به زمین زده می‌شود
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگار ایکنا مبنی بر ساخت المان شهدای گمنام در محله معالی آباد شیراز گفت: احداث این المان یک اجرای مشترک بین بسیج و سپاه و شهرداری منطقه 6 شیراز است که فراخوانی برای طراحی آن اعلام و در نتیجه طرح‌های متعددی واصل شد.
وی با بیان اینکه آخرین بررسی‌ها جهت احداث این المان صورت گرفته و طرحی اسلامی ـ ایرانی انتخاب شده و آماده کلنگ‌زنی هستیم، گفت: در حال حاضر بهسازی مقبره انجام دادیم و امیدوار هستیم با همکاری بیشتر شهرداری منطقه 6 کار ساخت و ساز یادمان را شروع کنیم.

captcha