اشتیاق بانوان؛ کلید تأسیس مؤسسه قرآنی کوثر/ مؤسسه‌ای که ۱۸۳۰ مربی تجوید را تربیت کرد
کد خبر: 3317119
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

اشتیاق بانوان؛ کلید تأسیس مؤسسه قرآنی کوثر/ مؤسسه‌ای که ۱۸۳۰ مربی تجوید را تربیت کرد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: سهرابی با بیان اینکه شور و اشتیاق بانوان شهرستان لردگان برای یادگیری روخوانی و روان‌خوانی قرآن پشتوانه محکمی برای تأسیس مؤسسه ‌کوثر توسط او در این شهرستان بود، اظهار کرد: این مؤسسه پرونده درخشانی در تربیت مربیان قرآن دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه قرآنی کوثر لردگان، توسط رضوان سهرابی با همت برخی از بانوان استان چهارمحال و بختیاری با اشتیاق از سوی علاقه‌مندان به حوزه قرآن و عترت در سال‌ 1386 تأسیس شد.

هدف از تأسیس این مؤسسه، شوق و اشتیاق بانوان شهرستان در یادگیری روخوانی، روانخوانی قرآن کریم، عترت، احکام و تقویت مهارت‌های قرآنی نهفته در میان خردسالان و بزرگسالان و ترویج فرهنگ قرآنی در مناطق دورافتاده بود.

رضوان سهرابی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی کوثر لردگان متولد 1338 استان فارس با تحصیلات حوزوی و شاگرد استاد شاه‌میوه با اشاره به چگونگی آغاز فعالیت این مؤسسه ‌گفت: زمانی که همسرم حجت‌الاسلام انصاری به‌عنوان امام جمعه شهر لردگان از استان فارس به چهار‌محال و بختیاری منتقل شد، از سوی اهالی این شهرستان مورد استقبال قرار گرفت و اشتیاق مردم، مخصوصاً بانوان برای یادگیری مفاهیم، روخوانی و روان‌خوانی قرآن و تشویقات و حمایت‌های همسر شهیدان خالدی و اردشیری موجب شد تا من و همسرم برای تأسیس مؤسسه‌ای قرآنی در این منطقه ویژه قرآن‌آموزان عزممان را جزم کنیم.

وی با بیان اینکه مکان این مؤسسه به وسعت 300 متر از سوی همسر شهیدان خالدی و اردشیری برای ‌اجرای فعالیت‌های قرآنی وقف و در اختیار ما قرار داده شده است، اظهار کرد: در ابتدا این مکان مجوز خود را به‌عنوان دارالقرآن از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرد.

سهرابی با اشاره به اینکه در یک خانواده قرآنی و علاقه‌مند به قرآن پرورش یافته است و از کودکی از محضر اساتید بزرگی در استان قم بهره‌مند شده است، بیان کرد: جلسات ابتدایی روخوانی قرآن ‌در شهرستان لردگان که در ابتدای امر از منزل شهید خالدی آغاز شد با استقبال بی‌نظیر ‌ ‌بانوان روبرو شد و همین امر موجب شد تا فعالیت‌های روافزون این مؤسسه در حیطه مسائل قرآنی مورد توجه ویژه سازمان تبلیغات اسلامی قرار گیرد.

مؤسسه کوثر لردگان  در دوره‌های آموزشی قرآن ‌توانست،‌ 1830 نفر را به‌عنوان دانش‌آموخته رشته تجوید 2 با معدل 20 تربیت کند و از این پرورش یافته‌ها به‌عنوان مربی در مناطق محروم استان به‌منظور آموزش علاقه‌مندان بهره‌مند شود.

سهرابی با تأکید بر این موضوع که تنها تربیت بانوان بزرگسال ‌مد‌نظر این مؤسسه نیست، عنوان کرد: تمام فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه معطوف به بزرگسالان نیست و خردسالان 3 تا  20 سال نیز مورد توجه و پرورش قرار گرفته‌اند و به‌صورت نمایش‌نامه و قصص قرآنی، نونهالان دختر و پسر را مورد تربیت قرار داده است.

وی اظهار کرد: مؤسسه کوثر لردگان در حوزه‌های حفظ، مفاهیم تا سطح 9، تجوید تا 3‌، تجوید تخصصی، حله قرآن 2 و 3، دوره تربیت مربی مقدماتی‌، در حوزه‌های تبلیغ و ترویج تواشیح، اجرای طرح‌های رمضان مشغول به فعالیت است و توانسته دستاوردهای ‌قابل توجه‌ای در این زمینه‌ها کسب کند.

مدیرعامل مؤسسه کوثر لردگان با اشاره به دستاوردها و امتیازهای کسب شده در این مؤسسه، گفت: مؤسسه قرآن و عترت کوثر به‌عنوان فعال‌ترین مؤسسه در این شهرستان، ‌از جمله‌ دستاوردهایی که در این مدت اخذ کرده است شامل انتخاب و تقدیر ‌مؤسسه به‌عنوان فعال قرآنی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، کسب 4 دوره مقام برتر در حوزه  تواشیح‌، پرورش قرآن‌آموزان بیشمار در حفظ 17 جزء قرآن کریم و مربی قرآنی ‌و... است.

یادآور می‌شود، این مؤسسه در اعزام نیروهای قرآنی خود برای حضور در برنامه‌های قرآنی نهادهای مختلف از جمله هلال احمر، بنیاد شهید و ایثارگران پرونده درخشانی دارد.

مطالب مرتبط
captcha