نخستین همایش بزرگداشت امامزادگان احمد و جعفر(ع) آباده برگزار شد
کد خبر: 3351498
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

نخستین همایش بزرگداشت امامزادگان احمد و جعفر(ع) آباده برگزار شد

گروه اجتماعی: در ایام دهه کرامت، نخستین همایش بزرگداشت امامزادگان احمد و جعفر(علیهما السلام) در جوار بقاع متبرکه این امامزادگان در شهر بهمن آباده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در ایام دهه کرامت، نخستین همایش بزرگداشت امامزادگان احمد و جعفر(علیهما السلام) امروز، 3 شهریور در جوار بقاع متبرکه این امامزادگان در شهر بهمن آباده برگزار شد.
در این مراسم که با حضور خیل گسترده عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس، امام جمعه و بخشدار بخش مرکزی شهرستان آباده و جمعی از مسئولان محلی شهر بهمن نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس در این مراسم با قدردانی از همت مردم شهر بهمن در آباد کردن این بقاع متبرکه، آستان امامزادگان شهر بهمن را جزو زیباترین و باشکوه ‌ترین بقاع سطح استان فارس دانست و گفت: در استان 1458 بقعه متبرکه وجود دارد.
وی ابراز کرد: بیشترین تعداد بقاع امامزادگان در سطح کشور در استان فارس وجود دارد که این دلیلی بر ولایتمداری مردم فارس است.

حسینی وجود بقاع امامزادگان را مایه برکت استان ذکر کرد و با اشاره به بیانات رهبری پیرامون بقاع متبرکه گفت: آستان امامزادگان باید به قطب برنامه‌های فرهنگی تبدیل شود و در همین راستا نیز برنامه‌های متعدد و متنوعی از ابتدا تا پایان هر سال، برنامه‌ریزی شده است و اجرا می‌شود.

این مقام مسئول، حضور و زیارت این امامزادگان افتخاری دانست که نصیب هرکسی نمی‌شود و میزبانی مردم بهمن و شهرستان آباده را افتخار و برکت این خطه عنوان کرد و قول داد: تمام توان خود را برای پیشبرد برنامه‌های عمرانی این آستان متبرکه به‌کار می‌گیریم و اولین اعتباری که به استان تخصیص داده شود، قسمتی از آن را به طرح عمرانی این بقاع اختصاص خواهیم داد.

وی از مردم شهرستان آباده خواست در طرح مودت اداره اوقاف که به منظور مشارکت در طرح‌های عمرانی امامزادگان اجرا می‌شود، حضور پرنگی داشته باشند.
یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم از واقفین و خیرین مسجدساز و همچنین خدام نمونه شهرستان آباده، تجلیل به عمل آمد و در پایان نیز کلنگ احداث ایوان اصلی امامزادگان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی، امام جمعه آباده به زمین زده شد.

captcha