نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3361564
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
با حضور ۱۷۶ شرکت‌کننده؛

نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور در زنجان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی:آیین افتتاحییه نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نورکشور ویژه اساتید و کارکنان صبح فردا،۲۲ شهریور به میزبانی استان زنجان و با حضور ۱۷۶ شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، آیین افتتاحییه  نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نورکشور ویژه اساتید و کارکنان صبح فرداد، 22 شهریور ساعت 8 و30 دقیقه به میزبانی استان زنجان با حضور 176 شرکت‌کننده و با حضور مسئولین عالی‌رتبه استان و سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
این مسابقات از ساعت 10 و 30 دقیقه، 22 شهریور با حضور65 نفر از بانوان و110 نفر از آقایان کارکنان و اساتید آغاز و تا ساعت 20 و 30 دقیقه همان روز ادامه خواهد داشت. در بخش آقایان و در قرائت ترتیل 27 نفر، در قرائت تحقیق 24 نفر، در حفظ 5 جزء شش نفر، در حفظ 10 جزء دو نفر، حفظ 20 جزء سه شرکت کننده، حفظ کل چهار شرکت کننده، رشته دعاخوانی 22 نفر و رشته اذان نیز 22 نفر حضور دارند.
همچنین در بخش بانوان و در رشته قرائت ترتیل نیز 28 نفر، قرائت تحقیق 9 نفر، حفظ 5 جزء 9 نفر، حفظ 10 جزء چهار نفر، حفظ 20 جزء سه نفر، حفظ کل یک نفر و رشته دعاخوانی با 11 شرکت‌کننده حضور دارند که به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
یادآور می‌شود، نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور در سه بخش کتبی،‌ شفاهی و پژوهشی برگزار می‌شود. بخش کتبی این دوره از مسابقات در رشته‌های آشنایی با مفاهیم قرآن، سیره معصومین(ع)، اخلاق و احکام به صورت اینترنتی و آنلاین در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شده است و نفرات برتر آن در مراسم اختتامیه تجلیل می‌شوند.
بخش شفاهی این مسابقات نیز در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود، این بخش نیز در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. ‌
به گزارش ایکنا، آیین اختتامییه نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور 23 شهریور ساعت 8 صبح در دارالقرآن‌الکریم زنجان برگزار می‌شود.

captcha