تربیت مربیان قرآن از شاخص‌ترین فعالیت مؤسسه جنت‌المأوی
کد خبر: 3362735
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
مؤسسه جنت‌الماوی زنجان را بیشتر بشناسیم؛

تربیت مربیان قرآن از شاخص‌ترین فعالیت مؤسسه جنت‌المأوی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه جنت المأوی زنجان از سال ۱۳۸۶، به منظور تربیت خردسالان و نوجوانان قرآنی کار خود را آغاز کرده و تاکنون توانسته است، گام‌های قرآنی خوبی بردارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه قرآنی جنت المأوی زنجان از سال 1386 با کسب مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی با هدف تربیت نیروی متخصص قرآنی درگروه سنی کودک و نوجوان در استان زنجان، فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرد.

سمیه سلیمی مدیرعامل مؤسسه قرآنی جنت المأوی زنجان درباره چگونگی تاسیس این مؤسسه قرآنی گفت: این مؤسسه با دغدغه‌هایی که بنده در حوزه قرآن داشته ام، پای گرفت.

خانم سلیمی دارای مدرک حوزوی است که از ابتدای کودکی خود همواره به قرآن عشق داشته است و تا بزرگسالی همواره به دنبال فعالیت‌های قرآنی مانند برپایی محافل  قرآن، جلسات خانگی قرآن، حضور در مسابقات قرآن به عنوان متسابق و داور مشغول بوده است.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی جنت الماوی زنجان در ادامه افزود: موسسه در ابتدای امر در ساختمان کوچک استیجاری در چهارراه انقلاب کوچه امیدوار در شهر زنجان تشکیل شد که در ابتدای فعالیت‌های خود مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت.

وی با اشاره به برپایی دوره‌های قرآنی در دو رشته مقدماتی و تخصصی در این موسسه عنوان کرد: موسسه قرآنی جنت الماوی زنجان در ابتدای تاسیس خود همانند دیگر مؤسسه‌ها به برگزاری دوره‌های مقدماتی مانند روخوانی، روان خوانی، تجوید مقدماتی، حفظ ، مفاهیم  و... پرداخت و پس از موفقیت در این دوره‌ها به برپایی دوره‌های تخصصی قرآن کریم مشغول شد که در این زمینه توانست بسیار موفق عمل کند.

یکی از شاخصه‌های ممتاز مؤسسه قرآنی جنت الماوی زنجان، برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی قرآنی است که هر ساله یک دوره را برای تربیت مربی قرآن در زمینه تخصصی داشته است و تاکنون 10 دوره تربیت مربی روخوانی و روان خوانی برگزار شده است و همچنین  در برپایی دوره‌های تربیت معلم تجوید و پیش دبستانی موفقیت هایی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه این موسسه پس از برپایی دوره‌های موفق در زمینه قرآنی در رشته‌های مقدماتی و تخصصی، اقدام به تاسیس مدرسه پیش‌دبستانی با محوریت قرآنی برای خردسالان 4 تا 6 سال کرده است که امیدواریم بتوانیم با تربیت کودکان قرآنی نقش را ایفا کنیم.

سمیه سلیمی با تاکید بر اینکه مؤسسه قرآنی جنت الماوی زنجان بیشترین بازده و نتیجه را در برگزاری دوره‌ها در چند سال اخیر داشته است، بیان کرد: بیشترین بازده مؤسسه در برگزاری دوره‌های بازآموزی است که در اطراف شهر زنجان این دوره‌ها برگزار شده و با یک اقدام منسجم، این دوره‌ها در شهر زنجان با حضور مربیان مجرب برای مدیران موسسه برپا می‌شود.

این مؤسسه علاوه بر فعالیت‌های قرآنی و تربیت جامعه قرآنی در استان زنجان، برنامه‌های فرهنگی در زمینه‌های کارگاهی برای ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی قرآنی با حضور اساتید و مدیران مؤسسات قرآنی استان‌های دیگر برپا می‌کند که توانسته است بسیاری از رهنمودهای قرآنی را برای علاقه‌مندان و قرآن‌آموزان رواج دهد.

مدیر مؤسسه قرآنی جنت الماوی زنجان با اشاره به اینکه این موسسه برای تمام گروه‌های سنی کلاس آموزش قرآن برگزار می‌کند، اظهار کرد: این موسسه برای کلیه سنین خردسال و بزرگسال برنامه‌های قرآنی را در نظر دارد که تمام کلاس‌ها با ظرفیت بالایی برپا می‌شوند.

این مؤسسه تامین نیروهای قرآنی، نهادهای قرآنی، پایگاه‌های بسیج، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس و ... را بر عهده دارد و در تمامی ایام و علی الخصوص  مناسبت‌ها مربیان قرآنی شایسته را اعزام می‌کند.

سمیه سلیمی در پایان با اشاره به اینکه این موسسه با همکاری همسر او اداره می‌شود، گفت: مؤسسه قرآنی جنت الماوی زنجان با ارائه گزارش عملکردی به اداره اوقاف و امور خیریه، مسئولیت فعالیت‌های قرآنی مجتمع قرآنی باقرالعلوم(ع)آستان مقدس سید ابراهیم(ع) را برعهده گرفته است که در این مکان وسیع برنامه‌های مذهبی و قرآنی را برگزار می‌کند که از استقبال خوبی برخوردار شده است.

گفتنی است، این موسسه در استان زنجان، خیابان خواجه نصیر، پشت مسجد غریبیه، جنب معاونت خدمات شهری ،پلاک 77 واقع شده است.

مطالب مرتبط
captcha