حلقه قرآنی مسجدالحرام امشب هم برگزار می‌شود/ افزایش حجم برنامه‌های قرآنی در مکه‌
کد خبر: 3364842
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

حلقه قرآنی مسجدالحرام امشب هم برگزار می‌شود/ افزایش حجم برنامه‌های قرآنی در مکه‌

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع از افزایش حجم برنامه‌های قرآنی این کاروان در مکه‌مکرمه خبر داد.

صالح اطهری‌فرد، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: هرچند که اجرای برنامه‌های قرآنی در مکه مکرمه از 15 شهریورماه با استقرار تعدادی از اعضای کاروان قرآنی در مکه آغاز شده بود اما با حضور تمامی اعضای کاروان قرآنی در مکه مکرمه از هفته گذشته، اجرای برنامه‌های قرآنی به اوج خود رسیده است و این برنامه با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
اطهری‌فرد افزود: به طور کلی حجم برنامه‌هایی که اعضای کاروان قرآنی در مکه‌ اجرا می‌کنند خیلی بیشتری از برنامه‌هایی است که در مدینه انجام می‌شد تا جایی که گاهی اوقات احساس می‌کنیم این تیم 20 نفره کاروان قرآنی نمی‌رسند برنامه‌هایی با این حجم اجرا کنند و تمامی برنامه‌های قرآنی را پوشش دهند.

کاروان قرآنی در طول روز اجراهای متعددی دارند
وی یادآور شد: گروه تواشیح همراه کاروان قرآنی نیز اجراهای متعدد و نفس‌گیری در طول روز دارند و تعداد برنامه‌های این گروه در همایش‌ها و محافل مختلف به قدری است که گاهی اوقات شاید به برخی از برنامه‌ها نرسند و گاهی اوقات نیز با توجه به شلوغی و ازدحامی که این روزها در مکه‌مکرمه وجود دارد ممکن است با یک تا دو ساعت تأخیر در برنامه‌ها حاضر شوند.
اطهری‌فرد با بیان اینکه برپایی حلقه‌های قرآنی در مسجدالحرام آغاز شده است، اظهار کرد: شب گذشته سومین حلقه قرآنی اعضای کاروان قرآنی در مسجدالحرام برپا شد که برنامه شب گذشته بسیار عالی بود و تلاوت قوی آقای مسعود سیاح‌گرجی در این حلقه قرآنی موجب شد تا جمعیت زیادی از حجاج به این حلقه قرآنی بیایند و جذب این برنامه شوند.

ناتمامی حلقه‌های قرآنی مسجدالحرام در دو شب اول
وی عنوان کرد: شب‌های اول و دوم که حلقه‌های قرآنی در مسجدالحرام برپا شد مزاحمت‌ها کم و بیش وجود داشت و موجب شد تا دو شب اول برنامه‌های ما ناتمام ماند اما شب گذشته با تدابیری که اندیشیده شد و آرایش نشست بچه‌ها از حالت حلقه‌ای به صورت خطی تغییر کرد ما را اذیت نکردند و توانستیم تا پایان برنامه خود را اجرا کنیم.
وی در ادامه گفت: با توجه به حضور تعداد زیاد حجاج در مکه‌مکرمه، از امروز امکان رفت و آمد سرویس‌های حمل و نقل به مسجدالحرام برداشته می‌شود و تدابیر ترافیکی خاصی در مکه وجود خواهد داشت که به همین دلیل برای حضور در شب‌های مسجدالحرام باید یک ساعت و نیم راه را با پای پیاده تا مسجدالحرام بیاییم و یک ساعت و نیم هم پیاده برگردیم که این کار برای اعضای کاروان قرآنی که از صبح در برنامه‌های متعدد قرآنی حضور داشته و به اجرای برنامه می‌پردازند ممکن است کمی سخت باشد.

ممکن است از شب‌های آینده حلقه‌های قرآنی برپا نشود
وی یادآور شد: با وجود تدابیر ترافیکی مکه و مسیر زیادی که اعضای کاروان قرآنی برای برپایی محفل قرآنی داشته باشند ممکن است امشب هم حلقه قرآنی داشته باشیم اما برای شب‌های آینده دیگر این امکان وجود نخواهد داشت.
سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع عنوان کرد: طی سه شب گذشته که حلقه‌های قرآنی در مسجدالحرام برپا شد نمایندگان بعثه‌های دیگر کشورها استقبال زیادی از این حلقه‌های قرآنی داشته و حتی برخی از آنها اعضای کاروان قرآنی را برای تلاوت قرآن در محافل خود نیز دعوت کرده‌اند که این امر نشاندهنده تأثیرگذاری زیاد برپایی حلقه‌های قرآنی است.

مطالب مرتبط
captcha