برگزاری مسابقات ملی حفظ قرآن «هند بنت مکتوم» در دبی
کد خبر: 3384665
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

برگزاری مسابقات ملی حفظ قرآن «هند بنت مکتوم» در دبی

گروه بین‌الملل: مؤسسه بین‌المللی قرآن جایزه دبی از برگزاری هفدهمین دوره مسابقات ملی حفظ قرآن «هند بنت مکتوم» در امارات خبر داد.

به گزارش خبرگزای بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «tafsir.net»، نام‌نویسی برای شرکت در این مسابقات از روز یکشنبه، 19 مهرماه آغاز شده و به‌ مدت 20 روز ادامه دارد و  شهروندان اماراتی و ملیت‌های مقیم این کشور می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.
این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در هفت رشته حفظ کل قرآن، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، حفظ پنج جزء ویژه شهروندان اماراتی، حفظ پنج جزء ویژه ملیت‌های مقیم امارات(گروه سنی ده سال به پایین) و رشته حفظ سه جزء برای شهروندان اماراتی (گروه سنی کمتر از ده سال) برگزار می‌شود.
رشته قرائات قرآنی که شامل قرائت‌های «ورش»، «قالون»، «الدوری» است، از دیگر رشته‌های این مسابقات است و این رشته مختص کسانی است که در دوره قبلی این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن شرکت کرده‌اند.
همچنین برای بخش بانوان گروه سنی مشخصی تعیین نشده و بانوان و آقایان اماراتی بدون هیچ محدودیت سنی می‌توانند در تمامی رشته‌های مسابقات به جزء رشته «حفظ سه جزء» شرکت کنند.
«محمد عبدالرحیم سلطان»، عضو کمیته برگزارکننده مسابقات در این باره تصریح کرد: پس از تکمیل مرحله نام‌نویسی و دریافت کامل اسامی شرکت‌کنندگان، واحد مسابقات اقدام به برگزاری آزمون مقدماتی می‌کند و مرحله نهایی مسابقات 19 دی‌ماه آغاز می‌شود.

captcha