آرامگاه حافظ قرآن گلباران شد
کد خبر: 3384678
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

آرامگاه حافظ قرآن گلباران شد

گروه هنر: به‌مناسبت فرا رسیدن ۲۰ مهرماه، یادروز حافظ با حضور اصحاب فرهنگ و ادب و هنر به ویژه پیشکسوتان شعر و ادب پارسی آیین گلباران آرامگاه و مزار حافظ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن 20 مهرماه، یادروز حافظ با حضور اصحاب فرهنگ و ادب و هنر به ویژه پیشکسوتان  شعر و ادب پارسی با هنرمندی گروهی از دف نوازان شهر شیراز شب گذشته، 19 مهرماه آیین گلباران آرامگاه و مزار حافظ برگزار شد.
این آیین با حضور مسئولان فرهنگی، ادبا و شعرا و دوستداران حافظ همراه بود و در آن به رسم هر ساله و مناسبت یادروز حافظ بازدید از آرامگاه خواجه اهل راز برای مردم تا ساعت 12 ظهر رایگان است و پس از آن آیین ویژه پایانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس و هنرنمایی گروه موسیقی سنتی هم آوایان به سرپرستی استاد حسین علیزاده لحظات فرح بخشی را به همراه خواهد دارد.
استاد حسین علیزاده و گروه هم آوایان به سرپرستی این هنرمند مسلم موسیقی ایرانی و سنتی 20 مهر ماه جاری به مناسبت یاد روز لسان الغیب، اجرای تازه‌ترین ساخته‌های خود را در رسای حافظ شیرازی و در جوار آرامگاه غزلسرای این سرزمین به صحنه می‌برد.
استاندار فارس و امام جمعه شیراز نیز در مقام حافظ به ایراد سخن خواهند پرداخت و در ادامه این مراسم دکتر اصغر دادبه، استاد دانشگاه و حافظ پژوه مطرح ایران به سخنرانی می‌پردازد.
یادآور می‌شود، 20 مهرماه در تقویم ملی کشورمان به نام روز بزرگداشت حافظ ثبت شده است که هر سال به این مناسبت برنامه‌های مختلفی با حضور حافظ پژوهان داخل و خارج از کشور در جوار آرامگاه این شاعر پر آوازه کشورمان برگزار می‌شود.

captcha