«خدا به انسان ایمان دارد» روانه بازار کتاب آلمان شد
کد خبر: 3449272
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

«خدا به انسان ایمان دارد» روانه بازار کتاب آلمان شد

شعب خارجی: کتاب «خدا به انسان ایمان دارد؛ با اسلام به سوی یک انسان گرایی نوین» تألیف «مهناد خورشیده» روانه بازار کتاب آلمان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی erlin.icro.ir، کتاب جدیدی از «مهناد خورشیده» (Mouhanad Khorchide) در ماه اکتبر امسال منتشر شده است و طبق معمول آثار این نویسنده بحث های فراوانی را در حوزه مطالعات الهیات و علوم اسلامی دامن زده است.

عنوان کتاب عبارت است از «خدا به انسان ایمان دارد؛ با اسلام به سوی یک انسان گرایی نوین» (Gott glaubt an den Menschen: Mit dem Islam zu einem neuen Humanismus) و توسط انتشارات هِردِر(Verlag Herder) یکی از نام آوران عرصه نشر در حوزه آلمانی زبان روانه بازار کتاب شده است.

در این کتاب چنین می خوانیم: ما نیازمند یک انسان گرایی جهان شمول هستیم که انسان ها را به‌عنوان یک خانواده هیجان انگیز جهانی قدر شناسد. برای اینکه این انسان گرایی امکانات بالقوه خویش را بشناسد، اسلام می تواند نقش بسزایی ایفا کند.

نگاه مهناد خورشیده متوجه خدایی است که انسان را در آزادی خویش جدی می گیرد. این کتاب اثری است شجاعانه که در بازفهم اسلام گام بزرگی فرا می نهد و آن را به‌عنوان دینی به روز و مدرن ترسیم می ‌کند؛ به‌عنوان منبعی ضروری برای یک انسان گرایی جهان شمول.

مهناد خورشیده، استاد الهیات اسلامی دانشگاه مونستر است و نظرات نوگرایانه وی با واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری مواجه شده است.

به‌دلیل حضور وی و چند استاد نواندیش دیگر در مرکز الهیات اسلامی این دانشگاه و تفاسیر نوگرایانه‌ این گروه از اسلام و قرآن، در فضای پژوهش‌های علوم اسلامی به آنان حلقه مونستر گفته می‌شود. مخالفان، آنان را به تحریف و تفسیر به رأی متهم می کنند و موافقان از نوآوری‌های‌شان استقبال می کنند.

این کتاب در 272 صفحه و به زبان آلمانی انتشار یافته و با شابک ISBN-10:3451347687 و ISBN-13:978-3451347689 در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

captcha