مرحله مقدماتی مسابقه قرآنی «سراج» در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود
کد خبر: 3466525
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
4 و 5 بهمن؛

مرحله مقدماتی مسابقه قرآنی «سراج» در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله مقدماتی مسابقه قرآنی «سراج» چهارم و پنجم بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به منظور حمایت از جلسات قرآنی شهر تهران با اهدافی چون شناسایی استعدادهای قرآنی و ارائه برنامه‌های متنوع در خصوص ارتقای سطح تخصصی شاگردان جلسات و بهره‌گیری از توانمندی‌های استادان قرآنی و گسترش سطح ارتباطات و اقدامات هماهنگ قرآنی و...سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری اقدام به برگزاری مسابقات «سراج» کرده است.

به همین منظور مرحله مقدماتی مسابقات جلسات قرآنی منطقه 7 با عنوان «سراج» یکشنبه‌، چهارم بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 18 ویژه بانوان و دوشنبه، پنجم بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 18 ویژه آقایان در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.

براساس برنامه مشخص شده، شرکت‌کنندگان در رشته قرائت تحقیق در رده سنی 12 تا 18 سال در سوره‌های عنکبوت، روم و لقمان و در رده سنی بالای 18 سال از سوره‌های انفال، توبه و یونسی انجام می‌گیرد. همچنین در رشته قرائت ترتیل نیز در رده سنی زیر 12 سال در رشته مبتی و پیشرفته در سوره یاسین، رده سنی 12 تا 18 سال در مقطع مبتدی در سوره انبیاء، در مقطع پیشرفته در سوره‌های انبیاء، حج و مؤمنون و در رده سنی بالای 18 سال در مقطع مبتدی سوره‌های بقره و ال‌عمرا و در مقطع پیشرفته 10 جزء اول انجام می‌گیرد.

گفتنی است؛ رشته‌های قرائت ترتیل مبتدی فقط در مراحل مقدماتی(منطقه‌ای) برگزار می‌شود و مرحله نهایی ندارد و مخاطبان تنها در یک رشته و یک منطقه می‌توانند شرکت کنند.

یادآور می‌شود، فرهنگ‌سرای اندیشه در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید‌خندان، روبروی باشگاه مخابرات واقع شده است. همچنین برای به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه مسابقات در خانه قرآن منطقه 7 به شماره‌های 7 -88413511-88424422 تماس بگیرند.

captcha