مرحله نهایی سومین دوره مسابقات «سراج» در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد + عکس
کد خبر: 3473109
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

مرحله نهایی سومین دوره مسابقات «سراج» در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله نهایی سومین دوره مسابقات «سراج» ویژه جلسات قرآنی شهر تهران، 15 و 16 بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات قرآن «سراج»، پنجشنبه و جمعه، 15 و 16 بهمن‌ماه، با حضور 450 منتخب بانو و آقای مرحله مقدماتی در سطح مناطق 22 گانه به میزبانی فرهنگ‌سرای قرآن برپا شد.

مرحله نهایی سومین دوره مسابقات «سراج» در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد

این مسابقات که در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال در رشته‌های ترتیل و تحقیق با حضور اساتیدی چون سیدحسین موسوی‌بلده در بخش صوت، سیدعباس میرداماد در بخش لحن، بهروز یاریگل در بخش تجوید، حسین اخوان اقدم در بخش وقف و ابتدا در رشته قرائت ترتیل و همچنین محمد خواجوی در بخش وقف و ابتدا، علی‌اکبر حنیفی در بخش لحن ، علی‌اکبر ملک شاهی در بخش صوت و محمدرضا پورزرگری د ر بخش تجوید رشته قرائت تحقیق به داوری پرداختند.

مرحله نهایی سومین دوره مسابقات «سراج» در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد

براساس این گزارش بخش بانوان با حضور داوران بانو، 15 بهمن‌ماه و بخش آقایان، 16 بهمن‌ماه در دو سالن مجزا تشکیل شد. همچنین در بخش بانوان نیز الماسی در بخش تجوید، عقبایی در بخش وقف و ابتدا، صحاف در بخش لحن، جعفرزاده در بخش صوت و گلفام، مسئول کمیته فنی داوری مسابقات را برعهده داشتند.

همچنین طی فرآیند ثبت نام این مسابقات 16 هزار و 500 نفر از جلسات سنتی قرآن شهر تهران ثبت نام کردند که از این تعداد 9 هزار و 87 نفر از اول تا 10 بهمن‌ماه در فرهنگ‌سراهای قرآن مناطق 22 گانه باهم به رقابت پرداختند.

مرحله نهایی سومین دوره مسابقات «سراج» در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد

یادآور می‌شود، طی برپایی مرحله نهایی این مسابقات، حجت‌اللاسلام والمسلمین ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و اعضای ستاد برگزاری مسابقات سراج، جمعه، 16 بهمن‌ماه از مراحل مختلف اجرای این مسابقات دیدن کردند.

گفتنی‌ است؛ آیین پایان سومین دوره مسابقات قرآن سراج، سه‌شنبه، 27 بهمن‌ماه در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین با تجلیل از 30 نفر از برگزیدگان نهایی و همچنین اجرای تلاوت قاریان برتر برگزار خواهد شد.

گزارش تصویری بخش آقایان را اینجا ببیند!

گزارش تصویری بخش بانوان را اینجا ببینید!

captcha