برپایی مسابقات «سراج» با قضاوت 2 هزار ساعته 170 داور
کد خبر: 3476290
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
توپچی عنوان کرد:

برپایی مسابقات «سراج» با قضاوت 2 هزار ساعته 170 داور

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فرهنگ‌سرای قرآن با اشاره به برگزیده شدن 50 نفر در مرحله شهری سومین مسابقات سراج اظهار کرد: این مسابقات با قضاوت دو هزار ساعته 170 داور همراه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات «سراج» ویژه جلسات قرآنی محلات شهر تهران که شب گذشته، 27 بهمن‌ماه در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه گفت: مسابقات سراج، امسال هم از لحاظ کیفی و هم کمی باشکوه و خوب برگزار شد.

وی با اشاره به مبنا و فلسفه اصلی این مسابقات گفت: برپایی این مسابقات در میان جلسات قرآنی شهر تهران به این دلیل است که یکی از پایه‌های اصلی ترویج قرآن، پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همین جلسات سنتی قرآن بوده است.

توپچی با تأکید بر اینکه لازم است تا در رونق این جلسات قرآن اهتمام داشته باشیم، عنوان کرد: این مسابقات به منظور ایجاد نشاط میان شرکت‌کنندگان ایجاد شد. از سوی دیگر برپایی این مسابقات به منظور تشکیل بانک جامع اطلاعاتی از جلسات آموزشی قرآن و حمایت مادی و معنوی از این جلسات است.

وی با اشاره به گزارشی از این مسابقات طی امسال و سال گذشته، اظهار کرد: این مسابقات طی سال گذشته در هشت منطقه تهران برگزار شد، اما امسال با مدیریت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران این اتفاق در یکایک مناطق تهران افتاد به گونه‌ای که حدود 17 هزار شرکت‌کننده در این مسابقات نام‌نویسی کردند.

توپچی عنوان کرد: حضور این تعداد شرکت‌کننده در مسابقاتی که ویژه قرائت قرآن است نشان‌دهنده عشق و ارائت مردم به قرآن کریم است که این امر وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: مسابقات سراج در بخش قرائت ترتیل و تحقیق در دو سطح منطقه‌ای و نهایی و شهری برپا شد. در مرحله مقدماتی در سه گروه سنی زیر 12 سال، 12 تا 18 سال و بالای 18 سال و در سطوح مبتدی و پیشرفته در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

این خادم‌القرآن عنوان کرد: از این تعداد شرکت‌کننده 440 نفر به مرحله نهایی و یا شهری راه پیدا کردند که در نهایت و طی دو هزار ساعت داوری مسابقات با حضور 170 داور انجام گرفت که در نهایت 50 نفر به عنوان حائزین رتبه‌های برتر معرفی شدند.

captcha