همکاری با داعش مرکز اسلامی آلمان را تعطیل کرد
کد خبر: 3476453
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

همکاری با داعش مرکز اسلامی آلمان را تعطیل کرد

گروه بین‌الملل: پلیس ایالت «برمن» آلمان با حمله به مرکز فرهنگی ـ اسلامی این ایالت، این مرکز را به اتهام همکاری با گروه تروریستی «داعش» پلمپ کرد.

بستن مرکز اسلامی آلمان به ظن همکاری با داعش

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«gulfeyes.net»، «اولریش مویرر»، وزیر امور داخلی ایالت برمن در نشستی خبری گفت: این مرکز اسلامی به اتهام ارتباط اعضای آن با گروه تروریستی «داعش» تعطیل شده است.

مقامات ایالت برمن واقع در شمال آلمان دیروز، 27 بهمن‌ماه، به مرکز فرهنگی ـ اسلامی شهر «برمن» و منزل 12 تن از اعضای این مرکز به اتهام ارتباط با افراط‌گرایان و تندروها یورش برده و اقدام به بستن این مرکز كردند.

وزیر امور داخلی برمن تأکید کرد: این مرکز اسلامی با تعدادی دیگر از مؤسسات فرهنگی که پس از الحاق تعدادی از اعضای آن به گروه تروریستی داعش در سوریه از فعالیت ممنوع شدند،‌ ارتباط بسیار قوی و محکمی دارد.

مویرر در این نشست خبری با بیان این که این مرکز اسلامی شهر برمن علاوه بر حمایت از داعش به نشر افراط‌گرایی میان مردم نیز می‌پردازد، تصریح کرد: بیش از 220 نیروی پلیس در حمله به این مرکز و منازل اعضای آن‌ مشارکت کردند و گوشی‌های همراه، رایانه و لوح‌های فشرده موجود در این مرکز مصادره شد.

گفتنی است، مقامات ایالت برمن آلمان در سال 2014 میلادی نیز، انجمن سلفی «فرهنگ و خانواده» را به اتهام ترویج فرهنگ جهاد میان اعضای خود که تکفیری‌ها آن را تبلیغ می‌کنند و حضور برخی از اعضای آن در کنار تروریست‌های داعش در سوریه و عراق از فعالیت منع کرد.

captcha