انتقاد اساتید مصر از اخراج قاری خاطی
کد خبر: 3477895
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

انتقاد اساتید مصر از اخراج قاری خاطی

گروه بین‌الملل: تعدادی از اساتید دانشگاه مصر از اخراج عبدالرحیم راضی توسط کمیته انضباطی شعبه «اسیوط» دانشگاه الازهر به شدت انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«الفجر»، نادر نورالدین، استاد منابع آبی دانشگاه قاهره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک خود در واکنش به این تصمیم کمیته انضباطی شعبه «اسیوط» دانشگاه الازهر نوشت: «با آن‌ها رفتار پدرانه داشته باشید تا آنها را از دست ندهیم».

واکنش اساتید مصر به اخراج قاری خاطی

وی افزود: تصمیم کمیته انضباطی دانشگاه الازهر مبنی بر اخراج قاری مصری مدعی کسب رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از دانشگاه بسیار خشن بود و آینده این دانشجو را تباه می‌کند.

این استاد مصری بیان کرد: «امیدوار بودم قانون دو سال محرومیت از تحصیل در دانشگاه در حق این دانشجوی خاطی اعمال می‌شد».

انتقاد استاد دانشگاه «الزقازیق» مصر از اخراج قاری خاطی

همچنین، محمد نور فرحات، استاد حقوق اساسی دانشگاه «الزقازیق» مصر نیز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک،  اخراج این دانشجو توسط کمیته انضباطی شعبه اسیوط دانشگاه الازهر را مورد انتقاد قرار داد.

وی افزود: «ملت روزانه به دولت دروغ می‌گویند و دولت نیز هر ثانیه به ملت دروغ می‌گوید، اما هنگامی که یک دانشجوی رشته داروسازی دروغی بی‌تأثیر می‌گوید، وی را بلافاصله از دانشگاه اخراج و آینده‌اش را نابود می‌کنند».

واکنش اساتید مصر به اخراج قاری خاطی

عبدالرحیم راضی، دانشجوی دانشکده داروسازی شعبه «اسیوط» دانشگاه الازهر اخیرا در صفحه فیس‌بوک خود مدعی کسب رتبه نخست در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شد، اما در پی افشای این دروغ بزرگ، کمیته انضباطی دانشگاه الازهر شعبه استان «اسیوط» مصر دیروز، سوم اسفندماه، جلسه‌ای برای تحقیق درباره این ادعا برگزار کرد که پس از بازجویی این قاری خاطی، در پایان دروغ‌بودن این ادعا به اثبات رسید و مسئولان کمیته انضباطی دانشگاه وی را اخراج کردند.

captcha