مساجد جامع کابل؛ میزبان معتکفان
کد خبر: 3490391
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

مساجد جامع کابل؛ میزبان معتکفان

گروه بین‌الملل: مراسم معنوی اعتکاف امسال نیز همچون سال‌های گذشته در مساجد جامع کابل برگزار می‌شود.

مراسم معنوی اعتکاف در مساجد جامع شهر کابل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، این مراسم در مسجد خاتم‌النبیین(ص)، مسجد جامع امام زمان(عج) غرب کابل، مسجد جامع قائم آل‌محمد جبارخان، مسجد جامع اهل بیت(ع)، جعفریه چنداول و برخی از مساجد دیگر با حضور هزاران تن از مؤمنان خداجو برگزار می‌شود.
 
برخی ثبت‌نام‌کنندگان در این مراسم می‌گویند، سال‌های گذشته از فیوضات مراسم اعتکاف بهره‌مند شده‌اند و اثرات آن را تاکنون در زندگی خود احساس می‌کنند.
 
آنان به این باور رسیده‌اند که اعتکاف در زندگی انسان تحول ایجاد می‌کند و رفتار، گفتار و کردار معتکف را در قبال خانواده و افراد جامعه تغییر می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌جعفرعادلی، عضو ارشد شورای اخوت اسلامی افغانستان در گفت‌و‌گو با آوا اظهار کرد: مراسم اعتکاف امسال، در اکثر مساجد شهر کابل با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان تحصیل‌کرده برگزار می‌شود.
 
به باور او، روی‌آوردن جوانان به معنویت، نوید خوبی برای مردم افغانستان است و می‌تواند ارزش‌های معنوی فراموش‌شده را دوباره زنده کرده و مردم را متوجه خود واقعی آنان بسازد.
 
وی همچنین گفت: در ماه رجب امسال، هشتصد تن از زنان و مردان در مسجد جامع خاتم النبین(ص) برای اعتکاف ثبت نام کرده‌اند.
 
عادلی گفت: مراسم اعتکاف در مسجد خاتم النببین از امشب، اول اردیبهشت‌ماه، با برنامه‌های متنوعی مانند دعا و نیاش، روزه‌داری و خود‌سازی آغاز شده و تا شامگاه شنبه، چهارم اردیبهشت ادامه دارد.
 
عادلی از رسانه‌های افغانستان خواست تا محافل و برنامه‌های اعتکاف را پوشش دهند و برای ترویج این برنامه معنوی بیشتر تلاش کنند.
 
 لازم به یاد‌آوری است که در مراسم اعتکاف، افزون بر اجرای برنامه‌های مختلفی مانند روزه‌داری، دعا و نیایش و خودسازی، علمای بزرگ و اندیشمندان در میان روزه‌داران معتکف سخنرانی کرده و موضوعات مختلف دینی، اخلاقی و اجتماعی را با آنان در میان می‌گذارند.
captcha