کینه تکفیری‌ها این بار مساجد حلب را نشانه رفت + عکس
کد خبر: 3491820
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

کینه تکفیری‌ها این بار مساجد حلب را نشانه رفت + عکس

گروه بین‌الملل: تروریست‌های تکفیری در ادامه حملات کینه‌توزانه خود علیه مردم بی‌گناه سوریه این بار هفت مسجد شهر حلب را هدف خمپاره‌ای قرار دادند تا مغایرت کامل اقدامات این کینه‌توزان با شریعت اسلامی پیش از پیش آشکار و نمایان شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، هدف قراردادن مساجد و مراکز دینی و تخریب مراقد و زیارتگاه‌ها سیاست روشمند جریان‌های تکفیری و تروریستی در سال‌های گذشته بوده و در جریان این حملات کینه‌توزانه تاکنون بسیاری از مساجد عراق و سوریه که بسیاری از آن‌ها دارای قدمت تاریخی نیز هستند، نابود و تخریب شده است.

در همین راستا، تروریست‌های تکفیری دیروز، پنجم اردیبهشت‌ماه، محله‌های مختلف شهر حلب از جمله «الاشرافیه»، «منیان»، «سیف الدوله»، «الخالدیه»، «الموکامبو» را هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند که به بیش از 100 منزل مسکونی، 7 مسجد، 20 خودرو و سه مدرسه آسیب وارد شد
.

مسجد عماربن یاسر در خیابان النیل، مسجد اسیدبن حضیر در خیابان النیل، مسجد عائشة در خیابان النیل، مسجد الروضة در محله الموکامبو، مسجد الغفران در محله الخالدیه، مسجد صلاح‌الدین در محله الاشرفیه و مسجد قتیبة در منطقة السوق المحلی از جمله مساجدی بودند که دیروز هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفتند.

«محمد مروان»، استاندار حلب دیروز با همراهی «محمد ایمن حلاق»، رئیس شورای شهر حلب پس از این حملات خمپاره‌ای، از برخی مناطق آسیب‌دیده از جمله «الخالدیه»، «خیابان النیل» و منطقه «الموکامبو» بازدید کردند.

استاندار حلب با تأکید بر کمک‌رسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده، از مؤسسات خدماتی خواست که برای کنترل خسارت‌ها و بازسازی تأسیسات زیربنایی در اسرع وقت تلاش کنند.

در این بازدید، استاندار حلب به خواسته‌ها و نیازهای مردم گوش داد، به‌طوری که برخی از آن‌ها اقدام فوری ارتش سوریه برای نجات شهروندان حلب از چنگال تروریست‌ها را خواستار شدند.

بر اثر این حملات، بیش از 10 نفر شهید و ده‌ها شهروند نیز زخمی شدند که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌هند.

گروه‌های تروریستی با گلوله‌های انفجاری ساخته‌شده از کپسول‌های گاز، این هفت مسجد را در شهر حلب هدف قرار دادند تا تعداد بیشتری از مردم بی‌گناه را به خاک و خون بکشانند.

بر اثر حملات تروریست‌ها همچنین، خسارت‌های مادی زیادی به منازل، مغازه و اموال شهروندان وارد شد؛ شهروندان حلب همواره در معرض حملات خمپاره‌ای و راکتی روزانه گروه‌های تروریستی قرار دارند.

کینه تکفیری‌ها این بار مساجد حلب را نشانه رفت 

کینه تکفیری‌ها این بار مساجد حلب را نشانه رفت 

کینه تکفیری‌ها این بار مساجد حلب را نشانه رفت 

کینه تکفیری‌ها این بار مساجد حلب را نشانه رفت

captcha