احزاب با نقد مسئله «نگاه به بیرون» به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند
کد خبر: 3492643
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
احزاب و اقتصاد مقاومتی/مجتبی شاکری:

احزاب با نقد مسئله «نگاه به بیرون» به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند

گروه سیاسی: عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره نقش احزاب در تحقق شعار سال گفت: با توجه به مسئله برجام و نوعی نگاه به بیرون که در سطح کشور مطرح است، احزاب می‌توانند با نقد این نوع نگاه که در تضاد با اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی را همواره در متن نگه دارند و به مسئولان تذکر دهند.

مجتبی شاکری، عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نقش احزاب در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: احزاب در نظام جمهوری اسلامی در واقع مددکار گفتمان انقلاب اسلامی هستند و گفتمان برتری که رهبر معظم انقلاب برای امسال مشخص کردند اقتصاد مقاومتی است که باید سرلوحه فعالیت‌های فکری و عملی احزاب قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کاری که احزاب می‌کنند این است که ارائه برنامه و تحلیل می‌کنند و نخبگان جامعه را توجیه می‌نمایند و آحاد جامعه را برای تقویت گفتمان اقتصاد مقاومتی به صحنه می‌کشانند و لذا احزاب دارای نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

عضو جمعیت ایثارگران اظهار کرد: احزاب از این طریق هم مجلس شورای سلامی را به اهمیت شعار سال توجه می‌دهند و هم می‌توانند بر فعالیت‌های دولت در راستای اقتصاد مقاومتی نظارت کنند.

شاکری عنوان کرد: با توجه به مسئله برجام و نوعی نگاه به بیرون که در سطح کشور مطرح است، احزاب می‌توانند با نقد این نوع نگاه که در تضاد با اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی را همواره در متن نگه دارند و مسئولان را تذکر دهند که اقتصاد مقاومتی باید از درون بجوشد و چشم دوختن به بیرون و انتظار برای لغو تحریم‌ها جز فرصت‌سوزی برای کشور نتیجه دیگری ندارد.

شاکری درباره تأثیر فعالیت احزاب در راستای حل مشکلات جامعه و کمک به تقویت گفتمان برتر هر سال در نهادینه شدن کار حزبی در کشور و افزایش اعتماد مردم به احزاب گفت: در نظام اسلامی که براساس ولایت و امامت شکل گرفته است و ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) رهبری جامعه را بر عهده دارد، احزاب هویت مستقل از نظام و ولایت فقیه ندارند.

وی یادآور شد: هر مقدار احزاب در راستای گفتمان مد نظر رهبری عمل کنند و به فراگیر شدن این گفتمان در جامعه و عملیاتی شدن آن کمک کنند اعتماد مردم هم به احزاب افزایش پیدا می‌کند و هر مقدار هم که احزاب از گفتمان اصلی انقلاب و رهبری فاصله بگیرند، مردم هم به آنها اعتنا نخواهند کرد.

شاکری در پایان اظهار کرد: به عبارتی احزاب سیاسی جدا از گفتمان اصلی انقلاب اسلامی تعریف نمی‌شوند و اگر خود را در چارچوبی غیر این تعریف نمایند خود به خود با عدم اقبال مردم مواجه می‌شوند و از این طریق به فعالیت حزبی در جامعه نیز ضربه می‌زنند.

captcha