شب‌ها مهمان حرم امام رضا(ع)/ پناه بردن به مسجد برای فرار از گرما
کد خبر: 3505107
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
خاطرات ایازی از نخستین ایام روزه‌داری؛

شب‌ها مهمان حرم امام رضا(ع)/ پناه بردن به مسجد برای فرار از گرما

گروه سلامت: معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به مصادف بودن نخستین ایام روزه‌داری خود با تابستان به ذکر خاطراتی از نخستین سال مکلف شدنش پرداخت.

محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به ذکر خاطرات خود از نخستین روزه‌هایی که گرفت پرداخت.

وی اظهار کرد: آغاز مکلف شدن من به گرفتن روزه در سی و چند سال پیش مانند این روزها مصادف شده بود با روزهای گرم تابستان، ما در آن روزها در مشهد زندگی کرده که تابستان بسیار گرم و طولانی دارد این مسأله به اضافه سن کم ما روزه گرفتن را برای ما بسیار سخت کرده بود.

ایازی افزود: زندگی کردن در مشهد موجب این توفیق شده بود که تمامی شب‌های ماه رمضان را به حرم امام رضا(ع) مشرف شده و در برنامه‌های قرآنی مسجد گوهرشاد شرکت کنیم.

وی ادامه داد: آن زمان طرح توسعه حرم امام رضا(ع) وجود نداشت و ما هم با دوستان و همسالان خود تا نزدیکی‌های سحر در اطراف حرم حضرت بودیم، در هنگام سحر به خانه بازگشته و در طول روز هم به خاطر گرمی هوا ترجیح می‌دادیم در خانه مانده و استراحت کنیم.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: با نماز ظهر برای ادای نماز به مسجد می‌رفتیم، آن زمان در همه خانه‌ها کولر وجود نداشت اما اغلب مساجد کولر دار بوده و خنک بودند ما هم از این خنکی استفاده کرده و همانجا می‌خوابیدیم.

وی یادآور شد: الان هم نوجوانان ما این سختی را دارند چرا که بازهم ماه رمضان مصادف با روزهای گرم است و این را درک می‌کنم که برای آنها شاید روزه گرفتن سخت باشد، اما الحمدلله نوجوانان ما امروز در مورد نحوه روزه‌داری در روزهای گرم آگاه بوده و روزه خود می‌گیرند.

ایازی با بیان اینکه روزه‌داری به سلامت فرد کمک می‌کند، تأکید کرد: شرط کمک روزه به سلامتی این است که ما خود بدانیم چگونه رفتار کرده و نحوه بهره‌گیری از این ماه را بلد باشیم.

معاون وزیر بهداشت توصیه کرد: هم‌وطنان رعایت نکات بهداشتی را در ایام ماه رمضان را داشته باشند، از میوه‌های فیبر دار بین فاصله افطار تا سحر استفاده و سعی کنند مایعات بیشتری را در همین زمان نوشیده و در طول روز کمتر در سطح شهر تردد کنند تا از گرمای هوا به دور باشند
captcha